Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Sabtu, Julai 04, 2009

MANEK URAI : APA KATA CALON PAS




Calon Pas bagi pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai, Mohd Fauzi Abdullah, 50, menyifatkan pemilihannya sebagai satu amanah dan tanggungjawab yang amat besar untuk dipikul bagi meneruskan perjuangan menegakkan Islam.

Bendahari Pas Kawasan Kuala Krai yang lebih mesra dengan panggilan ‘Abe Je’ dalam kalangan masyarakat setempat berkata, kerana itu beliau berasa ‘gerun dan takut’ apabila dipilih untuk memikul amanah tersebut yang kelak pasti akan ditanya sama ada ia dilaksanakan dengan baik di akhirat nanti.

Berbeza dengan UMNO dan Barisan Nasional (BN) katanya, mereka yang dipilih sebagai calon parti itu sebaliknya berasa gembira kerana memikirkan ‘projek’ dan peruntukan yang bakal diterima terutama jika menang pada pilihan raya.

“Sebagai orang Pas, saya dan kita semua tahu, bila diminta bertanding, ia merupakan satu amanah yang amat berat.

“Sebut sahaja amanah, kita orang Islam takut dan gerun kerana di akhirat nanti, kita akan ditanya adakah tanggungjawab dan amanah ini telah dilaksanakan dengan sempurna,” katanya ketika berucap pada majlis Himpunan Belia Kampung Peria, dekat sini, kelmarin.

Beliau bagaimanapun berazam akan menunaikan amanah dan tanggungjawab itu sebaik mungkin sekiranya memenangi pilihan raya kecil itu yang akan diadakan pada 14 Julai ini.

Hadir sama Bendahari Dewan Pemuda Pas Kelantan yang juga Ketua Dewan Pemuda Pas Kawasan Kota Bharu, Wan Azimin Wan Adnan dan Ketua Dewan Pemuda Pas Kawasan Kuala Krai, Mahadi Mat Zain.

Mohd Fauzi berkata, kehidupan hariannya sebagai pemborong ikan di Pasar Besar Kuala Krai sebelum ini ‘cukup senang’ kerana tugasnya di pasar selesai pada jam 10 pagi sebelum datang semula pada sebelah petang hanya untuk mengutip wang.

“Tetapi (bertanding pilihan raya) ini cukup sukar dan banyak tanggungjawab yang perlu dipikul kerana amanah untuk meneruskan perjuangan bagi menegakkan Islam terletak atas bahu saya.

“Kalau saya seorang, memang tidak mampu saya nak pikul tanggungjawab ini tanpa bantuan,” kata Mohd Fauzi yang menyatakan masih terkejut dengan pemilihannya kerana beliau tidak pernah menyimpan niat untuk bertanding pada pilihan raya kecil itu memandangkan masih ramai lagi yang lebih layak.

Justeru beliau berharap, Pemuda Pas yang memainkan peranan penting dalam menentukan kekuatan dan kelemahan parti itu akan dapat membantunya untuk menghadapi pilihan raya kecil berkenaan.

Katanya, sokongan padu semua terutama Pemuda amat diperlukan bagi memastikan kerusi DUN itu kekal di tangan Pas dan kesinambungan perjuangan bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Manek Urai, Allahyarham Ismail Yaakob dapat diteruskan.

Pemilihan Mohd Fauzi dianggap tepat dan mendapat sokongan menyeluruh, malah ramai dalam kalangan ahli parti itu termasuk Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan beliau merupakan bayangan kepimpinan Allahyarham Ismail.

Biarpun tidak mempunyai latar belakang pendidikan tinggi seperti calon BN, Tuan Aziz Tuan Mat, Mohd Fauzi dianggap pilihan paling popular di peringkat akar umbi dengan pendekatannya yang mudah mesra dengan masyarakat.

Malahan, Mohd Fauzi yang juga Pengarah Majlis Tindakan DUN (MTD) Guchil dilihat mempunyai kelebihan dari segi pengalaman dan kepimpinan politik berbanding Tuan Aziz yang baru dipilih sebagai Ketua Pemuda UMNO Bahagian Kuala Krai pada pemilihan parti itu, November 2008 lalu. -SH



Kami tanggung kos rawatan anda secara percuma.
Daftar SEKARANG!!! Pulangan LUMAYAN !!!
CARA MENGHAPUSKAN BAU BADAN
JUST DIET...MATE 5 SARINA 019-5642140.
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive