Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, November 12, 2010

2 gadis setan


SERDANG: Dua gadis yang berusia awal 20-an dikesan menjadi dalang kes pecah rumah siang hari dengan menjadikan beberapa rumah flat kos rendah di kawasan yang disewa mereka di daerah ini sebagai sasaran utama.

Malah, kedua-dua gadis terbabit yang juga penagih dadah tegar bekerjasama dengan teman lelaki masing-masing untuk menjalankan jenayah itu bagi menampung kos membeli dadah.


Sumber polis berkata, kumpulan empat geng pecah rumah itu diberkas selepas memecah masuk sebuah rumah di flat PKNS, di sini, kira-kira jam 12 tengah hari, semalam.

“Sebaik masuk dengan mengumpul pintu, mereka menyelongkar rumah berkenaan sebelum melarikan barang berharga antaranya telefon bimbit dan wang tunai. Malah, suspek turut melarikan perkakas rumah termasuk tong gas.


“Semua barangan berkenaan disimpan di rumah sewa mereka yang terletak berhampiran,” katanya.


Menurutnya, kejadian itu hanya disedari pemilik rumah berkenaan selepas pulang dari bekerja kira-kira jam 1 tengah hari.


“Mangsa yang juga seorang warga Nepal berusia 26 tahun dan bekerja di kilang berhampiran rumahnya terkejut apabila mendapati kediamannya dipecah masuk sebelum melaporkan kejadian berkenaan di balai polis berhampiran.


“Berdasarkan laporan awal, mangsa mendakwa kerugian lebih RM800,” katanya.


Susulan itu, anggota polis menjalankan siasatan sebelum terserempak gadis terbabit dan pasangannya dalam keadaan mencurigakan. Berikutan itu, polis menahan semua mereka sebelum siasatan dilakukan di rumah disewa mereka.


“Hasilnya polis menemui semua barang berharga milik mangsa dan beberapa barangan lain serta perkakas yang digunakan bagi tujuan pecah rumah. Suspek yang disoal siasat mengaku semua barang dalam rumah itu hasil rompakan.


“Siasatan lanjut mendapati semua suspek berusia antara 18 hingga 28 tahun. Kedua-dua lelaki pasangan gadis terbabit berasal dari Sabah, manakala gadis itu warga tempatan.


“Semua suspek yang positif dadah ketika ujian air kencing direman dan disiasat mengikut Seksyen 457 Kanun Keseksaan kerana melakukan jenayah samun,” katanya.

HM

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive