Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, November 18, 2010

Jerat gadis tebus dosa

KUALA LUMPUR: Seorang lelaki yang baru berkenalan dengan seorang gadis beberapa hari lalu tidak menyangka kekasih barunya itu adalah ahli sindiket peras ugut yang sengaja memerangkapnya sebelum memaksa membayar wang tebus dosa jika mahu dibebaskan.

Kumpulan dianggotai gadis berkenaan bersama beberapa lelaki lain dikesan sengaja menggunakan taktik itu sebagai umpan untuk memikat mangsa selain menjalin hubungan melalui khidmat pesanan ringkas (SMS) sebelum mengajak mangsa bertemu.


Sebaik bertemu, anggota lelaki kumpulan itu akan muncul sebelum menyalahkan mangsa dengan menuduhnya mengganggu gadis itu yang didakwa teman wanita salah seorang daripada mereka.

Sumber polis berkata, dalam kejadian terbaru kelmarin, seorang lelaki yang bekerja sebagai pembantu tadbir di sebuah syarikat swasta dikatakan baru mengenali seorang gadis beberapa hari lalu sebelum mereka saling berbalas SMS.


Menurutnya, mangsa yang tinggal di Sunway, Subang Jaya mendakwa menerima SMS daripada gadis itu kira-kira jam 1 pagi kelmarin.


“Gadis terbabit sengaja mengatakan rindu kepada mangsa kemudian mengajak bertemu di sebuah kelab malam di ibu kota. “Mangsa yang teruja dengan godaan gadis berkenaan segera memandu kereta untuk bertemu dengannya tanpa mengetahui mengenai latar belakang gadis itu dengan tepat.


“Mangsa yang tiba ke lokasi dijanjikan di Jalan Doraisamy, sejam kemudian segera keluar dari kenderaan sebelum bersalaman dengan gadis terbabit tanpa curiga,” katanya.


Namun mangsa terpinga-pinga apabila muncul lima lelaki tidak dikenali yang bertindak mengepungnya. Salah seorang daripada mereka merampas kunci kereta selain berpura-pura menuduh mangsa perampas kekasih orang.

“Salah seorang lelaki itu sengaja mengajukan soalan mengapa mangsa sengaja menyentuh gadis yang didakwa miliknya. “Mangsa cuba memberi penjelasan namun kumpulan itu enggan mendengar alasan sebelum menyerang mangsa.


“Kumpulan itu sengaja menumbuk kepala dan tubuh mangsa beramai-ramai sebelum mengugut mangsa membayar wang tebus dosa sebanyak RM3,600 jika mahu dibebaskan,” katanya.


Bagaimanapun, mangsa memberitahu tidak membawa wang sebanyak itu dan hanya memiliki wang RM1,800 dalam dompetnya. “Suspek merampas semua wang mangsa sebelum memulangkan kunci kereta. Kumpulan itu melarikan diri bersama gadis terbabit yang langsung tidak membantu mangsa ketika diserang.


“Mangsa yang membuka kereta bagaimanapun terkejut apabila mendapati minyak wangi dan pelbagai barang berharga di dalam kenderaannya hilang. “Mangsa yang kerugian lebih RM4,000 kemudian membuat laporan polis,” katanya.


Susulan laporan kejadian peras ugut itu, polis segera menjalankan siasatan mengikut Seksyen 395 Kanun Keseksaan kerana jenayah rompakan yang boleh membawa hukuman penjara sehingga 20 tahun dan sebatan.

HM


2 ulasan:

  1. cerita betul ke ni??
    laki ni pun satu gak...
    tak ke lain rase kalau pompuan tu bawak jumpa ke kelab malam..
    pompuan ni kaki clubbing daa

    BalasPadam
  2. hmm wahai kaum2 adam jgn la plak mudah 'jatuh' pada kaum2 hawa yang x nampak hawanya lagi..

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive