Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Rabu, April 06, 2011

Apa kita perlu buat dengan Utusan Malaysia yang celaka itu?



Oleh MELAYU DERHAKA

Saya terkejut tengok muka depan Utusan Malaysia hari ini (semalam). Cukup kurang ajar. Cukup lucah. Cukup melampau. Cukup menjijikkan. Cukup memualkan. Tapi apa yang boleh saya buat? Kalau setakat pulau, memang bos-bos Utusan itu tidak mengerti apa-apa; mereka buat tak kisah saja. Jadi, apa harus saya buat dengan suratkhabar Utusan yang siarkan di muka depan dan ditambah gambar-gambar porno di muka dalam.

Memanglah Utusan Malaysia itu akhbar Umno, yang akan promote apa saja demi kepentingan Umno/BN dan akan melawan Pakatan Rakyat, terutama Anwar Ibrahim, menggunakan apa jua.

Kempenlah untuk Umno seperti Harakah kempen untuk PAS. Itu biasa. Tapi janganlah benda-benda aib seperti video lucah pun nak disiarkan secara terbuka macam itu. Ini sudah melampau. Darah saya sudah terbakar. Saya bukannya penyokong kuat Anwar tapi saya tak boleh terima seorang manusia nak dimalukan sebegitu rupa.

Jadi, saya nak bertanya, apa yang perlu kita buat dengan Utusan, dengan bos-bosnya, dengan pengarang dan wartawannya? Kita perlu sampaikan mesej agar orang di Utusan sana tahu apa perasaan umat Islam tengok muka depan akhbar terkutuk itu hari ini.

Saya minta pandangan tuan-tuan, apa yang saya boleh buat kepada Utusan, selain membakar akhbar celaka itu, atau kempen memulaunya? Saya tidak akan tenang jika pihak Utusan yang celaka itu tak diberi pengajaran sewajarnya.DD





KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

4 ulasan:

  1. Bakarrr sampai jadi abu semua akhbar pro rejim!

    Boikot rtm, tv3, semua saluran media rejim b-end!

    Bakar loji nuklear! Bakar rare earth!

    BalasPadam
  2. Tanpa Nama7/4/11 1:27 PG

    wahai rakyat malaysia jangan takut buat perubahan. Apa yang benar kita ikut yang salah mengaku saja. Mati itu pasti, semua kena jawab di bawah nanti.

    BalasPadam
  3. anti utusan melayau7/4/11 1:55 PG

    apa perlu buat?? hehehe lagi mau tanya kaa??

    BalasPadam
  4. Tanpa Nama7/4/11 2:03 PG

    dengan nama allah.sya mencadangkan kita bakar je akhbar celaka ne..aku pun naik geram dgn akhbar gila ne,mkin lama makin menjadi2 fitnah dia ne..kasi msg pd semua bloger.tetapkan tarikh,kita pulau terus akhbar haram ne...takbirrrr...

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive