Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Sabtu, April 02, 2011

VIDEO ORI TAPI PELAKON ORI KE?




Ketua Polis Negara berkata siasatan (video) kini di tahap terakhir,tapi bagaimana belum selesai siasatan dah diumumkan? Tidakkah ini boleh menimbulkan spekulasi?

Bila dia umumkan video itu tulen,ini boleh mempengaruhi rakyat untuk mempercayai kes video seks tersebut.Semakin bertambah spekulasi kerana beliau hanya mengumumkan video itu tulen tapi kertas siasatan akan di serahkan kepada peguam negara dalam masa terdekat untuk tindakan selanjutnya.

Rakyat bukannya nak tahu video itu tulen ataupun tidak,rakyat nak tahu pelakon itu Anwar tulen atau palsu.

Mana lebih penting antara ketulenan video ataupun ketulenan pelakon yang dituduh?
Sebenarnya mereka membuang masa,jika mereka menyiasat ketulenan video terlebih dahulu. Ini kerana selepas siasat ketulenan video, mereka terpaksa pula menyiasat ketulenan pelakon yang dituduh.

Jika mereka menyiasat ketulenan pelakon terlebih dahulu dan mendapati pelakon itu adalah palsu,maka proses siasatan seterusnya tidak perlu dilakukan lagi.Terus sahaja lakukan pendakwaan terhadap pihak yang menuduh.Berapa banyak masa dan tenaga yang dapat dijimatkan?

Jika mereka menyiasat ketulenan pelakon terlebih dahulu pula dan mendapati pelakon itu tulen,maka barulah siasat ketulenan video untuk mengesahkan lagi kes itu.

Ketika itu barulah hasil siasatan diumumkan bagi mengelakkan spekulasi berterusan.

Dengan pengumuman ketulenan video seks tersebut,maka wajarlah pihak yang bertanggungjawab menayangkan video seks tersebut di Carcosa Seri Negara diambil tindakan kerana rakyat melihat tiada apa-apa tindakan daripada pihak polis tentang perkara ini.



KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive