Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, Mac 13, 2014

IMEJ SEAKAN PESAWAT DIKESAN MELALUI LAMAN TOMNOD

KUALA LUMPUR: Pengurus Teknologi Maklumat asal Amerika Syarikat, Mike Seberger mendakwa telah dapat mengesan imej pesawat MH370 milik Penerbangan Malaysia (MAS) yang hilang melalui penelitian beliau terhadap gambar-gambar satelit beresolusi tinggi, lapor Daily Mirror, semalam.  
Sebagai salah seorang yang terkesan dengan kehilangan misteri penerbangan MH370 itu, beliau cuba menjejaki kapal terbang yang hilang itu  dengan melayari internet.
Mike yakin telah berjaya mengesan kapal terbang yang hilang melalui gambar satelit beresolusi tinggi yang diambil dari permukaan laut di lokasi di mana kapal terbang itu dilaporkan hilang.  
Imej yang dikesan itu menunjukkan sebuah objek berbentuk kapal terbang terlindung oleh awan putih di satu lokasi di Teluk Siam, di kawasan Laut China Selatan.
Sebanyak 42 buah kapal laut dan 39 kapal terbang daripada 12 buah negara menyertai usaha mencari dan menyelamat kapal terbang boeing 777-200ER yang hilang dengan 239 penumpang.
Setelah 5 hari, usaha mencari dan menyelamat belum lagi membuah hasil.
Jika apa yang dijumpai Mike adalah tepat, ia satu kejayaan awal dalam merungkai misteri  yang menakjubkan pakar dunia penerbangan.
Mike Seberger, 47, berasal dari Chicago, Amerika Syarikat, mengesan objek misteri ini setelah melayari laman sesawang Tomnod, satu laman sesawang yang memuat naik imej-imej satelit yang diambil dari kawasan  meliputi keluasan 1,000 batu persegi pada hari kapal terbang MAS itu dilaporkan hilang.   
Berita lanjut layari www.mirror.co.uk/news/world-news/missing-malaysia-airlines-flight-manager-3235818#ixzz2vnHJBHAP

HD

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive