Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, Mac 18, 2014

PASANGAN SUAMI ISTERI DARI BOGOR DAKWA TAHU DI MANA MH370 BERADA



Bogor - Sudah lebih dari seminggu sejak pesawat Malaysia Airlines MH370 hilang hubungan pada Sabtu (8/3/2014) lalu. Pencarian pun terus dilakukan, namun sampai dengan saat ini belum ada titik terang dimana kedudukan pesawat yang membawa 239 penumpang dan kru pesawat itu.

Pasangan suami isteri Fajar Sahri (58) dan Winarti (52) i Bogor, Indonesia turut mengikuti perkembangan proses pencarian pesawat yang juga berpenumpang warga negara Indonesia tersebut. Keduanya, yang mengaku diberi anugerah mampu berkomunikasi dengan alam ghaib, merasa prihatin dengan musibah tersebut dan bermaksud membantu dengan cara yang mereka dapat.

"Ya kita hanya memberikan maklumat, sebagai sesama harus saling membantu. Kami tidak mengharapkan apa-apa," ujar Fajar saat ditemui Tribun di kediamannya di Jalan Batara Nombor 93, Kampung Parikolot, Ciluar, Bogor, Ahad (16/3/2014).

Menurut Fajar maklumat yang mereka peroleh menyebutkan pesawat berada di titik berikut (Latitud Utara 7 darjah 47'47.90" Longitud Timur 105 darjah 13'39.59" Elev -30m. Ketinggian mata 5 m. Atau berada di sekitar selatan ibukota Vietnam, Ho Chi Minh.

Keduanya kemudian menuturkan bagaimana proses mereka mendapatkan maklumat terkait kedudukan pesawat sampai dengan titik koordinatnya. Menurut Fajar, sang isteri mengetahui lokasi pesawat setelah melakukan komunikasi dengan kru pesawat nahas tersebut.

Winarti menyatakan memang memiliki kemampuan khusus untuk berkomunikasi dengan hal-hal ghaib dan sudah beberapa kali terjadi dan terbukti.

Fajar menuturkan, pada hari Khamis (13/3/2014) siang, selesai melaksanakan solat Zuhur, Winarti memohon doa agar dapat diberi petunjuk mengenai kedudukan lokasi pesawat Malaysia Airlines MH370.

Tiba-tiba muncul sosok seorang lelaki dengan pakaian layaknya seorang kru pesawat datang dan berkomunikasi dengan Winarti.
"Mungkin co-pilot atau siapa, yang jelas pakai seragam," tuturnya.

Lelaki itu kemudian menuturkan kepada Winarti bagaimana pesawat tersebut tiba-tiba mati seluruh perangkatnya ketika melintas di Laut China Selatan, tepatnya sebelah selatan Vietnam.

Pesawat yang tiba-tiba kehilangan kuasa secara total itu kemudian jatuh dan tenggelam ke dasar laut, lengkap dengan para penumpang dan kru kapal di dalamnya. Jeritan teriakan takbir pun terdengar ketika pesawat mula jatuh ke laut.

"Pesawatnya utuh, tidak meledak, tidak ada serpihan apa-apa. Penumpang masih duduk di kerusi masing-masing dengan tali pinggang keselamatan terpasang," ujar Winarti yang mengaku sempat diberi penglihatan keadaan pesawat di dasar laut.

Winarti menuturkan semua penumpang sudah dalam keadaan meninggal dunia di kerusi masing-masing, dengan tali pinggang masih terpasang. Ia mengaku ketika diberi penglihatan itu tak sanggup menahan air matanya yang tumpah melihat pemandangan memilukan tersebut, apalagi Winarti sempat melihat dua orang anak kecil di antara penumpang yang terbunuh.

Terlebih lagi si lelaki berpakaian awak kapal itu kemudian sempat menitipkan pesanan kepadanya untuk disampaikan kepada anak perempuannya yang masih kecil.

"Dia kirim salam buat anakku sambil tersenyum. Anaknya itu rambutnya keriting-keriting, anak perempuan sekitar umur 7-9 tahun," tambahnya.

Menurut Winarti, pada saat berkomunikasi yang pertama itu, ia tidak sempat mendapatkan lokasi jatuhnya pesawat. Titik koordinat lokasi baru ia dapatkan pada Jumaat dinihari, ketika ia kembali melakukan komunikasi dengan awak kapal Malaysia Airlines itu setelah melakukan solat Tahajud.

Winarti meyatakan, komunikasi yang kedua ia lakukan bukan dengan orang yang sama ketika melakukan komunikasi pertama. Pada saat komunikasi kedua itu, lelaki berbeza yang kemudian ia tahu adalah pilot pesawat Zahari Ahmad Shah.

Dari Zahari inilah kemudian Winarti dan Fajar memperoleh koordinat yang mereka duga adalah lokasi jatuhnya pesawat nahas tersebut. Ia juga menuturkan bagaimana pesawat yang awalnya mengarah ke utara sempat berbelok ke arah barat sebelum kemudian berputar ke arah timur dan terjatuh.

"Makanya badan pesawat itu menghadap timur," ujar Fajar.

Arah pesawat yang goyang dan kemudian terjatuh, menurut Fajar kemungkinan diakibatkan arus magnet yang kuat di dasar laut di sekitar lokasi jatuhnya pesawat. Pesawat itu kemudian tiba-tiba mati total dan jatuh tenggelam ke dalam laut.

Zahari juga mengatakan kepada Winarti bahwa dunia itu penuh keajaiban, entah apa maksudya Winarti sendiri tidak tahu.

"Ya mungkin maksudnya, apa yang tidak mungkin jadi mungkin, yang penting cari dulu. Saya juga tidak tahu artinya," ujarnya.

Fajar mengaku hanya berniat membantu proses pencarian pesawat yang telah memakan waktu lebih dari seminggu itu. Ia menyebut dirinya tidak memiliki maksud apa-apa, yang terpenting baginya adalah pesawat dapat diketemukan dan keluarga korban boleh lebih lega dan ikhlas menerima kenyataan.

Untuk itu, Fajar menyebut dirinya sudah melaporkan maklumat yang ia dapat itu ke beberapa pihak yang ia anggap memiliki akses untuk menggunakan maklumat tersebut untuk menemukan pesawat tersebut.

"Saya sudah hubungi Komandan Lanud Soewondo Kolonel SM Handoko serta duta besar di Vietnam Bambang Tarsanto (Konsult Jenderal di Ho Chi Minh City) melalui sms," katanya.

Selain itu ia juga sempat melaporkan kesebuah stesyen television swasta (TvOne) dan diberitahu akan diberi kesempatan tampil live setelah menunggu persetujuan salah seorang penanggung jawab program. Namun setelah menunggu lama, justeru yang ditunggu itu pulang dan ia tidak diberi tahu apa-apa.

Fajar mengatakan dirinya sama sekali tidak mengharapkan apa-apa, yang terpenting baginya adalah pesawat dapat segera ditemukan.

Mengenai kemampuan berkomunikasi dengan hal-hal ghaib, Fajar mengaku tidak menjalani ritual apapun, ia dan isterinya hanya diberi tanggung jawab oleh tuhan untuk bersama-sama membantu.

"Saya pernah bantu teman cari anak perempuannya yang hilang, dan hasil maklumat yang didapat itu benar. Saya dan isteri juga pernah mendapat maklumat soal kedudukan mata air di Banyuwangi, dan ternyata benar-benar terbukti,"ujarnya. -alihbahasa dari tribunnews oleh GB


ULASAN GB

Jika benar seperti yang dinyakan, maka kita meminta semua pihak terutama ahli keluarga mangsa yang terlibat agar redha menerimanya.

p/s. sekurang-kurangnya "cara"nya lebih baik dan lebih mulia dari cara Raja Bomoh di Malaysia. Dia tidak menggunakan apa-apa ritual, hanya berbekalkan solat tahajjud. Tidak menggunakan teropong dan bubu, tidak menggunakan buah kelapa, tidak juga tikar terbang....

Hanya satu persoalan jika apa yang disampaikan itu benar iaitu: kuasa pesawat itu dikatakan tiba-tiba mati total!





25 ulasan:

  1. Tanpa Nama18/3/14 3:09 PG

    Info yg menarik...bagus!

    BalasPadam
  2. Tanpa Nama18/3/14 5:59 PG

    apa lagi tok bijan, cari le kat sana!

    BalasPadam
  3. Tanpa Nama18/3/14 8:41 PG

    Tak mustahil juga, seorang ustaz pernah bagitau kat aku, kalau sanggup solat tahajud 40 malam, dengan ikhlas dan bangun pada 2/3 malam maknanya dalam pukul 3.00 pagi kita bangun dan solat tahajud, kemudian tidur. Insya-Allah dalam mimpi kita akan dapat petunjuk dari-NYA. Tapi benar-benar ikhlas.
    Tak semestinya sekali dua buat terus dapat.
    Keutamaannya adalah ahli keluarga mangsa kapal tersebut dan orang soleh.

    BalasPadam
  4. Tanpa Nama18/3/14 9:57 PG

    kalah maharaja bomoh vvip Malaysia

    BalasPadam
  5. Ada tak di antara krew yang ada anak seperti ti tuturkan, umur sekitar 9 tahun, berambut keriting? Lokasinya sangat munasabah. Pergerakan pun munasabah. Cuma bertentangan dengan petunjuk radar, yang mengatakan berpatah balik juga pendapat yg mengatakan pesawat masih terbang 5 jam selepas hilang isyarat.

    BalasPadam
  6. Org hati Ikhlas kerana Allah boleh Allah berikan apa apa hajat. Yg kerana nama Dan fulus wall akhirah mampuss

    BalasPadam
  7. Kluu betul ada org yg punya kuasa mcm ni...pasti ramaii dato mentri datang cari org ni..kaki no ekorpun pasti suka.apapun harap2 betul la apa yg di kata..dan minta pihak berkuasa datang cari ke tempat tu...

    BalasPadam
  8. Rasanya kalau jatuh dlm laut dlm keadaan baik, kapal tu akan ambil masa utk tenggelam.masih ada masa utk penumpang keluar kalaupun tk semua..

    BalasPadam
    Balasan
    1. mungkin ada kebenarannya..seorang hajah dari umrah telah di nampakkan Allah swt mh370 tersebut masih dlm keadaan utuh sebelum tenggelam kelautan dalam..cari ttg maklumat ni di google..

      Padam
  9. Rasanya kalau jatuh dlm laut dlm keadaan baik, kapal tu akan ambil masa utk tenggelam.masih ada masa utk penumpang keluar kalaupun tk semua..

    BalasPadam
  10. ia jatuh dengan kelajuan tinggi.sebab kuasa mati total.
    cuba cari titik koordinat dari kehilangan radar ke kanan 500 batu/n .kedalaman 3000kaki.

    BalasPadam
  11. Kalau boleh ahli keluarga jangan putussolat tahanjjud dan istikharah semofa dapat petunjuk

    BalasPadam
  12. Really.....??????????

    BalasPadam
  13. Bukan buruk sangka tetapi kawasan-kawasan yang dikatakan itu telah dicari oleh pihak SAR...tapi tak tahulah kalau ada yang terlepas pandang..cuma kita still kena hati-hati sbb dalam keadaan skrg mmg ada yg ambil kesempatan dan mmg mereka tak amalkan apa-apa ritual tetapi secara logiknya org yg mahir dgn benda2 gini biasanya takkan bercerita kejayaan dia yang lepas..malah, biasanya mereka dipanggil bukan tampil sendiri...sy percaya ulama2 besar kita pun ada petunjuk tetapi mereka tak cakap apa-apa...kalau cerita pun mungkin secara lisan atau tertutup...lagi satu bukan ke apa yg dikatakan tadi seolah-olah dia bercakap dengan roh? Roh bukan ke bila dah mati akan diangkat ke langit?...tapi susah nak komen benda begini..ttp just serah dekat Allah.. jgn terburu2 percaya org sebarangan yg kita tak tahu latar belakangnya.. kalau di penghujung ceritanya lain pula jadinya, tentu kesian pada ahli keluarga mereka...

    BalasPadam
  14. Guru2 mursyid mampu berbuat demikian, melalui tawajjuh sambil berzikir. Minta pd allah, bkn pd syaitan.

    BalasPadam
  15. entahla mau percaya atau tidak.apa yang pasti allah lebih mengetahui.memang kita faham kerajaan banyak perkara mau dibuat tapu bila dingat balik kan banyaknya dorang berfikir berbanding turun mencari.masi heran apa guna duit juta beli kapal selam kalau kegunaan nya limited.tidak dapat dguna untuk perkara sebegini.

    BalasPadam
  16. Ini mungkin termasuk dlm maunnah diberikan oleh Allah kpd yg layak. Dakwaan ini patut diambil berat. Tiada makna utk org yg mendakwa bertujuan menipu atau ambil kesempatan. Dgn keimanan kita meyakini, tidak salah menganggap dakwaan ini banyak membantu dan ada kebenarannya.

    BalasPadam
  17. Dasar laut hindi sangat dalam. Presure sangt tinggi, kapal selam pun ada had untk beberapa kedalaman.

    BalasPadam
  18. skrg semua pihak yg terlibat sedang bertungkus lumus dlm operasi SAR di lautan hindi di mana dipercayai MH370 tamat flynya di situ....Wallahualam.... Innalillahi wainna ilaihirojiun...

    BalasPadam
  19. Bserah pda Allah.. kta sbgai umat dan saudra hnya mmpu.berdoa dn mnta pntunjuk.dr Allah..

    BalasPadam
  20. ada yg tak kena dgn kes mh370 ni...

    BalasPadam
  21. Buat solat hajat, baca surah yasin banyak2 dan berdoalah semoga ditemui mh370 berserta semua anak kapal & penumpangnya. Insyaallah....

    BalasPadam
  22. xlogik jglah... xkan lah kapal tuh jatuh dr ketinggian beribu kaki tp masih utuh.. cuba tgk air france yg jth laju ke bwh tapi sekelip mata je punah ranah kapal tuh sekali terkena air...tp justifikasinya kena fhmkan kata2 yg kononnya dr captain zaharie bahwa ada keajaiban di situ...

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive