Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, Mac 07, 2014

MAHKAMAH RAYUAN PUTUSKAN ANWAR BERSALAH

PUTRAJAYA - Datuk Seri Anwar Ibrahim disabitkan bersalah oleh Mahkamah Rayuan di sini, terhadap tuduhan meliwat pembantu peribadinya, Mohd Saiful Bukhari Azlan, enam tahun lalu.

Panel tiga hakim sebulat suara mengumumkan keputusan itu selepas dua hari mendengar hujahan pendakwa raya dan peguam bela.

Korum yang dipengerusikan Datuk Balia Yusof Wahi turut dianggotai Datuk Aziah Ali dan Datuk Mohd Zawawi Salleh membenarkan rayuan pihak pendakwa raya dan mengenepikan keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur yang sebelum ini melepas dan membebaskan Anwar daripada tuduhan itu.

Pada 9 Januari 2012, Mahkamah Tinggi membebas dan melepaskan Anwar daripada pertuduhan meliwat bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan, 26, di Kondominium Desa Damansara antara jam 3.10petang hingga jam 4.30 petang pada 26 Jun 2008.

Pihak pendakwaan kemudiannya memfailkan rayuan berhubung keputusan itu dengan melantik Tan Sri Muhammad Shaefee Abdullah mengetuai pihak pendakwa raya.

Sinarharian

8 ulasan:

  1. Tanpa Nama7/3/14 6:11 PTG

    AKU PASTI HAKIM2 YG JATUHKAN HUKUMAN ITU ADALAH GOLONGAN YG PERTAMA AKAN MEMASUKI API NERAKA DIAKHIRAT NANTI INSYALLAH .SIA2 JE LAH IBADAH YG DIA BUAT SELAMA HIDUP NYE

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau lah yg terjun dulu dalam api neraka....

      Padam
  2. Kubur masyar akhirat..neraka xkn tlepas...ingatlah para pnzalim!!! Moga allah ampun dan rahmati dsai n keluarga

    BalasPadam
  3. lain lain carasanya dah tak perlu Rakyat Malaysia harus contoh negara yang mana peminpin ini harus ditumbangkan atau buruk cakapnya kena buat macam altantuya

    BalasPadam
  4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  5. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  6. anda misti baca ini......
    http://mantopbro.blogspot.com/

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive