Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, Mei 19, 2009

APA KES UMNO BN TAK NAK BERTANDING?




Parah..parah..parah..semalam umno bn memutuskan mereka tidak akan bertanding di kerusi dun Penanti yang disandang oleh PR sebelum ini.Keputusan tersebut membuatkan pertandingan untuk merebut kerusi dun Penanti kepada 2 penjuru di antara calon PKR dan bebas.Itupun jika calon bebas yang dikatakan ingin bertanding meneruskan hajat sucinya.

Untuk mengatakan umno bn fobia atau alergik dengan nama calon bebas tersebut iaitu Aminah Abdullah (ceritanya di sini) adalah terlalu taksub bagi seorang penyokong PR yang marhain seperti aku.Masakan nama itu menjadi sebab umno bn tidak mahu bertanding.Lalu apakah sebab sebenar umno bn enggak mahu berlawan sih? Apa kes beb?

Oohoo kamu ketahuan...Sudah terang lagi bersuluh dengan spotlight 1000 kilowatt,jawapannya adalah mudah.Umno bn sudah tentu kalah,jadi kenapa harus berlawan.Buang karan saja kalau bertanding pun.Rugi dapat malupun dapat.Jadi jalan terbaik adalah tidak bertanding.Maka umno bn akan dilihat sebagai ingin menjimatkan wang rakyat,itupun pandangan di mata penyokong umno bn sajalah.Bagi rakyat yang menyokong PR mereka tetap menganggap umno bn sudah lemah tenaga zahir dan batin.Ada juga yang kata umno bn dah takdak calon nak jadi wakil rakyat.Perghh!! pedihnya umno bn...nak salah sapa...

Keputusan tersebut juga menunjukkan UMNO BN tidak berminat untuk bertanding sekiranya kawasan tersebut sukar untuk dimenangi mereka.Mereka akan masuk bertanding jika itu kubu kuat mereka.Harapan kita agar selepas ini umno bn tidak akan meletakkan calon lagi di kawasan-kawasan yang telah dimenangi PR.Maka tugas PR akan menjadi lebih mudah selepas ini.Tugas PR ketika itu nanti hanyalah melayan cabaran calon-calon bebas.Itupun jika mereka masih tidak serik dengan beberapa pilihanraya lalu terutamanya penangan Bukit Selambau yang 'mengorbankan' 15 calon bebas.Kesemuanya tewas menonggeng pulang sehelai sepinggang.Namun mereka masih bernasib baik kerana tidak pulang tanpa seurat benang....


Daftar SEKARANG!!! Untuk MASA DEPAN !!!
GAJI MINGGUAN RM2000-RM5000
BARU!!!...KAIN SINTETIK.
JUST DIET...MATE 5 SARINA 019-5642140.
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Iklan di Biaqpila cuma RM20 sebulan >> email ke biaqpila(at)gmail.com

3 ulasan:

  1. Tanpa Nama19/5/09 9:31 PG

    Salam buat Biaqpila

    Walaupun BN tidak letak calunnya...

    PR perlu berhati-hati kepada sebarang kemungkinan

    BN/UMNO tidak bodoh...

    lihat sajalah apa dah terjadi di Perak

    Mereka ada agenda tersembunyi...

    Tunggu dan lihat......

    Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui

    Jangan ghairah sangat..

    Wallah Hualam

    BalasPadam
  2. Allah maha mengetahui. PR ni pembelut bangsa. Sbb tulah Allah selalu memehak kpd BN. Kalah 1,2 kerusi tp dpt balik 1 negeri. Allah membenci PR. Doa siang mlm tp perak ttp BN berkuasa. Keputusan makamah pun tak boleh buat ape2. Sbb asas BN kuat iaitu mmliki majoriti DUN. Pusing2pun BN menang juga. Lihatlah bertapa bencinya Tuhan pd PR.

    BalasPadam
  3. saya rasa terpanggil untok beri pendapat bagi saya "ORANG UMNO SEKARANG TIDAK SAMA GENGAN ORANG UMNO DULUKALA"ORANG UMNO DULU BIJAK & PANDAI TAPI ORANG UMNO SEKARANG BIJAK ,PANDAI & CERDEK. bersiaplah kamu wahai orang2 P...R PACKINGLAH dari sekarang nanti takut tap sempat keh...keh...!!!!!!!

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive