Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Sabtu, Mei 09, 2009

MEDIA UMNO: RTM MEMANG LA SAMPAI BILAPUN DOK LAGU TU...


RTM Sekat Kritikan Keganasan Sidang DUN Perak

Tiga hari setelah mengangkat sumpah jawatan sebagai Perdana Menteri, Najib Razak pada majlis Malam Anugerah Wartawan Institut Akhbar Malaysia - Petronas 2008 di ibunegara 6 April lalu beliau menyaran agar media negara mengkritik kerajaan tanpa rasa takut dan berdasarkan kepada fakta.

Saranan beliau itu bukan sahaja mencakupi organisasi media bukan kerajaan malah harus dipatuhi oleh media kerajaan seperti RTM.

Tetapi malangnya media kerajaan seperti RTM masih berada dalam kerangka pemikiran lama - menutup apa sahaja saluran kritikan yang ditujukan kepada kerajaan.

Contohnya pagi tadi semasa rancangan Selamat Pagi Malaysia seorang pemanggil telah menyentuh mengenai keganasan yang dilakukan oleh pihak polis di dalam Dewan Undangan Negeri Perak semalam ketika memberi komen isu mat rempit.

Seorang pemanggil dari Perak antara lain menyalahkan peranan ibu bapa membimbing anak-anak dalam memberi kebebasan kepada anak mereka menunggang motorsikal pada usia amat muda.

Daripada isu mat rempit pemanggil tersebut bercakap pula mengenai isu pemimpin yang seperti sesetengah ibu bapa, tidak menunjukkan contoh yang baik.

Beliau mengaitkan kepada apa yang berlaku di DUN Perak dengan mengatakan kerajaan Barisan Nasional tidak memberi contoh yang baik kepada rakyat apabila ia mempamerkan kelakukan buruk, tidak bertamadun dan rakus semasa sidang DUN Perak.

"Ibu bapa sekarang tidak menunjukkan contoh yang baik kepada anak-anak. Mereka seperti juga kerajaan sekarang yang tidak memberi contoh yang baik kepada rakyat. Contohnya apa yang berlaku di Perak, kami rakyat Perak pilih kerajaan yang baik, tapi mereka tukar kepada kerajaan yang..."

Belum habis bercakap talian beliau terus diputuskan oleh studio dan pengacara pun tersipu-sipu mengatakan "Terima kasih kepada pemanggil kita".

Nampaknya RTM masih bermain dengan politik lama yang sudah lama ditolak rakyat. Tidak mustahil RTMlah yang bakal menyebabkan Umno dan Barisan Nasional tersungkur terus pada Pilihan Raya Umum akan datang kalau beginilah budaya kerja yang masih mereka amalkan.

Cakap Najib hanya masuk telinga keluar telinga kiri kerana tidak mungkin RTM mampu membuat apa-apa perubahan paradigma daripada apa yang ia mahir selama ini - Rehat Tunggu Mati.

TVAntara


BARU!!!...KAIN SINTETIK.
JUST DIET...MATE 5 SARINA 019-5642140.
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Iklan di Biaqpila cuma RM20 sebulan >> email ke biaqpila(at)gmail.com

1 ulasan:

  1. Tanpa Nama9/5/09 6:49 PG

    Mujur la sekarang ni ada sumber maklumat lain...kalau harapkan RTM sampai mati lah rakyat terutama yang berada di Sabah dan Sarawak tidak mendapat maklumat yang SEBENAR...

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive