Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, Mei 01, 2009

Nizar: Adun Pakatan Rakyat tetap hadir sidang Dun Perak 7 Mei

Friday, 1 May 2009
Anna Yusof

KUALA LUMPUR, 1 Mei (SK) : Menteri Besar Perak Mohamad Nizar Jamaluddin akan hadir pada sidang Dewan Undangan Negeri (Dun) Perak jika sidang itu berlansung pada 7 Mei ini.

Beliau yang hadir bersama-sama speaker Dun Perak, V. Sivakumar dan Pengerusi Dap Perak Ngeh Koo Ham berkata pada sidang media selepas mengadakan mesyuarat bersama Anggota Dun Pakatan Rakyat semalam.

Mesyuarat itu mengambil keputusan untuk tidak memboikot persidangan Dun Perak yang dijadualkan pada 7 Mei depan.

“Pakatan Rakyat hari ini membuat keputusan bahawa semua wakil rakyat mereka akan menghadiri Sidang Dun Perak pada 7 Mei ini,” kata Nizar memberi pengesahan apabila kepada Suara Keadilan hari ini.

Beliau berkata, keputusan itu adalah muktamad walaupun sebelum ini ada kenyataan mengatakan Pakatan Rakyat akan memboikot sidang Dun tersebut.

“Soal memboikot kini tidak timbul dan kita akan memberi kerjasama sepenuhnya semasa persidangan berkenaan.

“Saya berharap persidangan itu mengikut segala peraturan sebagaimana yang diagendakan dan kita akan mengikut apaapa ketetapan yang akan dibuat oleh Speaker,” katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat bersama Ahli Dun (Adun) Pakatan Rakyat semalam

Beliau juga berharap semua pegawai yang ditugaskan pada sidang Dun itu akan mengikut perintah daripada Speaker dan menegaskan semua Adun Pakatan Rakyat juga akan patuh dan akur apa saja arahan Speaker.

Sementara itu Speaker, V. Sivakumar ketika ditanya mengenai usul pelucutan jawatan beliau mengakui memang ada usul yang telah diterima berkaitan perkara itu tetapi menegaskan pihaknya belum membuat apa-apa keputusan lagi.

suarakeadilan

BARU!!!...KAIN SINTETIK.
JUST DIET...MATE 5 SARINA 019-5642140.
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Iklan di Biaqpila cuma RM20 sebulan >>> emai ke biaqpila@gmail
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive