Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, Jun 12, 2009

KAH KAH KAH GOOD NITE UMNO

BERITA BAIK UNTUK GURU-GURU BAHASA INGGERIS OTAI YANG DAH BERSARA.ANDA MUNGKIN AKAN KE SEKOLAH SEMULA UNTUK MENGAJAR.LEPAS NI TAK SEMPAT LA NAK LAYAN CUCU.KENA LAYAN BUDAK SEKOLAH PULAK.BILA MASA PULAK NAK BERSARA KALAU MASA BERSARA PUN KENA PI MENGAJAR....UMNO UMNO....

Ambil Guru Bersara Untuk Ajar B.Inggeris - Pemuda Umno



KUALA LUMPUR, 11 Jun (Bernama) -- Pemuda Umno mencadangkan kerajaan supaya mengambil semula khidmat guru-guru yang telah bersara untuk mengajar Bahasa Inggeris di sekolah-sekolah kebangsaan.

Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin berkata guru-guru yang berpengalaman itu akan berperanan sebagai tenaga pengajar tambahan di sekolah-sekolah kebangsaan dan pada masa yang sama meningkatkan tahap kualiti penguasaan bahasa Inggeris di kalangan pelajar.

"Sekiranya perlu, kerajaan boleh mengambil guru-guru dari luar negara, termasuklah dari England dan Australia untuk menjadi tenaga pengajar buat sementara bagi memastikan kita dapat memenuhi kekurangan tenaga pengajar terlatih dalam bahasa Inggeris," katanya kepada pemberita selepas mesyuarat Exco Pemuda Umno di sini Khamis.

Khairy berkata Pemuda Umno bersetuju dengan cadangan wajib lulus bahasa Inggeris di peringkat Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) tetapi tidak mahu ia mengalami situasi yang sama seperti Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam bahasa Inggeris (PPSMI).

Beliau berkata PPSMI telah dilaksanakan secara terburu-buru dan menimbulkan pelbagai masalah daripada pelaksanaan dan kesannya kepada pelajar-pelajar.

"Apa yang penting ialah jumlah guru yang terlatih adalah cukup untuk seluruh negeri khususnya di kawasan luar bandar dan guru tersebut mesti mengajar bahasa Inggeris yang bermutu tinggi," katanya.

Pemuda Umno juga mencadangkan agar kerajaan menerusi Kementerian Pengajian Tinggi meletakkan tahap kelayakan minimum dalam Malaysian University English Test (MUET) kepada pelajar-pelajar yang memohon ke Institusi Pengajian Tinggi Awam (IPTA), katanya.

Mengenai PPSMI pula, Khairy berkata Biro Pelajaran Pemuda Umno akan membuat lawatan ke Kementerian Pelajaran dan melihat dengan lebih mendalam kajian yang telah dibuat oleh pelbagai pihak dalam PPSMI.

Pemuda Umno akan membuat ketetapan mengenai PPSMI dalam masa terdekat, katanya.

Mengenai pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) kawasan Manik Urai, Kelantan, beliau berkata Pemuda Umno akan menumpukan kepada pengundi-pengundi muda dan yakin dalam pilihan raya kecil ini peluang kemenangan bagi Barisan Nasional semakin cerah.



-- BERNAMA


Daftar SEKARANG!!! Pulangan LUMAYAN !!!
GAJI MINGGUAN RM2000-RM5000
CARA MENGHAPUSKAN BAU BADAN
JUST DIET...MATE 5 SARINA 019-5642140.
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive