Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, Jun 22, 2009

UMNO PAS: Kerajaan Perpaduan..?


Setiap hari dalam minggu ini Utusan Meloya menyiarkan banyak artikel tentang "kerajaan perpaduan". Boleh dikira banyaknya artikel-artikel yang menyerang dan menganggu atau mengusik PAS. Manakala PM si Bijan tidak habis-habis bersuara tentang PAS dan kerajaan perpaduan. Apakah helah si Bijan sehingga termimpi-mimpi dengan kerajaan perpaduan. Persoalan sekarang apakah manfaat yang akan PAS dapat jika menyertai kerajaan perpaduan yang 1malaysia tu? Tidakkah PAS sudah mengetahui bahawa UMNO masih lagi tidak bersih sepenuhnya jiwa mereka dari rasuah dan sebagainya..

Justeru suara-suara angin pupuk dari kalangan pemimpin-pemimpin PAS haruslah dikaji, dibincang dan diberi kata sepakat. Bukannya bersuara gagah tetapi bersembunyi dibelakang. Hairan kenapa kenyataan TG Nik Aziz disalah anggap dan diputar, dipanaskan oleh juak-juak media kerajaan. Tentu ada muslihat tertentu. Takkala tiba-tiba mereka menyokong sepenuhnya Timbalan Presiden PAS ( Nasharudin Mat Isa ). Malah Si Bijan pun bersuara dalam Utusan Meloya hari ni menyatakan hairan dengan kenyataan TG Nik Aziz. Malah ada yang menganggap kenyataan TG Nik Aziz menolak perpaduan melayu.

Tidak nampak apa itu perpaduan melayu dalam kerajaan perpaduan selain dari kepentingan politik UMNO semata-mata. Tidakkah PAS mengambil pengalaman kenangan lalu dimana diaibkan oleh UMNO ketika bersatu dengan UMNO suatu ketika dulu? Cukuplah sekali pengalaman mengajar. Jika sebelum ini jika dilihat UMNO (kerajaan BN) yang memerintah negara tidak pernah berlaku adil kepada rakyat yang diwakili PAS. Lihat saja dikampung-kampung dimana kampung yang banyak pengundinya PAS, sudah tentu kita dapat melihat taraf kedaifan kampun tersebut. Sebagai pemerintah negara, UMNO (kerajaan BN) tidak pernah memandang sebelah mata pun nasib dan kebajikan pengundi-pengundi PAS. Malah ada juga seolah-oleh menyekat sumber kepada PAS. Kita ambik contoh Terengganu diperintah PAS pada 1999 hingga 2004 dimana sumber pendapatan kerajaan negeri seolah-olah disekat.Adakah itu kita menganggap sesuatu yang adil??

Apa kebaikan perpaduan melayu?? Tak perlu UMNO menganggap penyatuan demi perpaduan melayu. Ini kerana UMNO lah yang mula-mula menyinsih melayu. Jadi katakan TIDAK kepada "Penyatuan PAS dan UMNO". Dengan ini Aura Rakyat menyokong sepenuhnya pendirian TG Nik Aziz , Muslimat dan MP PAS dari berkerjasama dengan UMNO.


aurarakyat


Kami tanggung kos rawatan anda secara percuma.
Daftar SEKARANG!!! Pulangan LUMAYAN !!!
CARA MENGHAPUSKAN BAU BADAN
JUST DIET...MATE 5 SARINA 019-5642140.
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
description:nizar,zambry,anwar,najib,umno,umno,umno,umno,manohara,manek urai

1 ulasan:

  1. Saya ada solutions yg paling baik sekali..apakata dari PAS berpadu dgn UMNO jadi Kepala dan PAS jadi kaki..lebih saya cadangkan PAS jadi kepala dan UMNO jadi kaki..amacam..kalu iklhas la umno kan?

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive