Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Ahad, Jun 21, 2009

Penduduk Manek Urai pamerkan sikap dingin terhadap Umno



Wartawan Kita

KUALA KRAI, 21 Jun (Hrkh) - Ketika Umno berhempas pulas merayu simpati pengundi, namun rakyat di Manek Urai terus memperlihatkan sikap dingin terhadap parti itu.

Situasi itu dapat dilihat apabila Jabatan Pelajaran Negeri terpaksa mengerahkan guru-guru yang mengajar di sekitar Dun Manek Urai hadir pada program bersama Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, Jumaat lalu.

Tidak cukup dengan arahan itu, ibu bapa pelajar juga dikerah hadir sama pada program yang diadakan di Sekolah Kebangsaan Sungai Sok.

Begitu juga dengan anggota keselamatan memenuhi kawasan itu. Tiga helikopter digunakan mengiringi kehadiran Menteri Pelajaran tersebut ke Dun Manek Urai.

Manakala pada sebelah petang ketika bersolat Asar di Masjid Laloh, ramai anggota keselamatan memenuhi kawasan luar masjid.

Penduduk yang hadir solat di masjid tersebut seperti kurang menghiraukan kehadiran timbalan perdana menteri biar pun telah diumumkan imam masjid sebaik sahaja selepas selesai solat.

Sedangkan pada malam hari yang sama, ribuan penduduk memenuhi padang di Kampung Chuchuh Puteri B mengikuti forum perdana yang dianjurkan Urusetia Penerangan Kerajaan Negeri.

Kehadiran Naib Presiden PAS, Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man, anggota parlimen Shah Alam, Ir Khalid Samad dan anggota parlimen Kuala Krai, Dr Mohd Hatta Ramli menarik perhatian penduduk tempatan.

Tuan Ibrahim berharap rakyat di Manek Urai tidak bersekongkol dengan pemerintah yang gemar membuat zalim dan melakukan banyak penyelewengan harta rakyat.

"Jangan kita cuba tolong orang yang derhaka kerana ia tidak membawa kita selamat di dunia dan akhirat," katanya.

Dr Mohd Hatta berkata, amalan pembaziran diteruskan kerajaan BN hari ini apabila rombongan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin menggunakan tiga helikopter semata-mata hendak datang menemui pengundi di Manek Urai.

Begitu juga dengan markaz taktikal polis yang kini sedang dibina di banyak tempat di Dun Manek Urai termasuk di Laloh dan Manek Urai Baru bagi menempatkan ribuan anggota polis.

Kata beliau kerajaan terpaksa mengeluarkan belanja besar dengan kehadiran polis yang cukup luar biasa di Dun Manek Urai sekarang. - mj _

harakahdaily


Kami tanggung kos rawatan anda secara percuma.
Daftar SEKARANG!!! Pulangan LUMAYAN !!!
CARA MENGHAPUSKAN BAU BADAN
JUST DIET...MATE 5 SARINA 019-5642140.
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com

description:nizar,zambry,anwar,najib,umno,umno,umno,umno,manohara,manek urai
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive