Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, November 20, 2009

Anwar Beri Jaminan Urusan Ambil Alih Hutang Talam Akan Dilakukan Secara Telus & Terbuka | Nizar News



PETALING JAYA: Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata hari ini, parti itu akan memastikan sebarang pemindahan wang kerajaan negeri dalam urusan pengambilalihan hutang Talam Corp Bhd dengan anak syarikat PKNS yang berjumlah RM 391 juta oleh Kerajaan Negeri Selangor akan dilakukan secara telus.

Malah katanya, segala urusan berkaitan isu itu terbuka untuk penelitian awam.

Sehubungan dengan itu katanya, para pemimpin dalam PKR berpuas hati dengan penjelasan yang diberikan oleh Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim berhubung perkara tersebut.

“Tuntas dengan prinsip ketelusan dan pertanggungjawaban, Tan Sri Khalid Ibrahim memberi jaminan bahawa transaksi tersebut terbuka untuk penelitian awam,” kata Anwar dalam laman blognya hari ini.

Beliau menegaskan bahawa PKR telah membincangkan isu pinjaman yang dibuat oleh Kerajaan Negeri Selangor untuk mengambil alih hutang Talam Corp Bhd dengan anak syarikat PKNS yang berjumlah RM 391 juta itu secara panjang lebar setelah ia dibangkitkan oleh Setiausaha Agung, Datuk Salehuddin Hashim melalui edaran e-mail kepada semua wakil rakyat parti itu beberapa hari lalu.

“Keadilan sememangnya menghormati pandangan yang dibangkitkan oleh pimpinan yang menyentuh dasar mana-mana negeri, termasuklah negeri-negeri yang ditadbir oleh Pakatan Rakyat(PR).

“Ini membuktikan iltizam kami untuk terus berpegang serta melaksanakan prinsip-prinsip asas demokrasi dan tadbir urus yang baik,” kata Anwar dalam tampalan pada laman blognya hari ini.

Menurut beliau, e-mail setiausaha agung PKR itu sebenarnya hanyalah untuk edaran dalaman sahaja dan ia merupakan pandangan peribadi bertujuan mendapat penjelasan daripada Khalid berhubung isu tersebut.

“Perlu ditegaskan di sini setiausaha agung PKR tidak menuduh wujudnya penyelewengan oleh menteri besar dan Kerajaan Negeri Selangor berhubung perkara ini,” katanya lagi.


mstar


Saksikan Lelaki Kuat Pacak Langit
Beri sekali dapat banyak kali...
MAHUKAN PENDAPATAN RM2000-RM3000 SEMINGGU?
SEMUA KAMI LELONG!!!
Kelab BlackV6
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive