Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, November 27, 2009

Jangan Sokong EGM Sabtu Ini - Wong Foon Meng

KUALA LUMPUR, 24 Nov (Bernama) -- Setiausaha Agung MCA Datuk Wong Foon Meng meminta para perwakilan pusat di seluruh negara supaya tidak menyokong dan menghadiri mesyuarat agung luar biasa (EGM) kedua Sabtu ini kerana ia tidak diiktiraf oleh parti MCA.

Sehubungan dengan itu, Wong berkata pihaknya telah mengeluarkan surat pemberitahuan semalam kepada lebih 2,300 perwakilan pusat di seluruh negara.

"EGM kedua ini tidak harus diadakan kerana ia telah melanggari Perlembagaan parti dan saya telah mengeluarkan surat kepada perwakilan semalam,"

"Justeru itu, saya mahu menegaskan mesyuarat ini adalah tidak sah di sisi undang-undang MCA dan ia tidak diiktiraf," katanya kepada pemberita di Wisma MCA, Selasa.

Oktober lepas, kumpulan 16 anggota Jawatankuasa Pusat (CC) berpendirian mengadakan EGM kedua dan ia juga disokong oleh Naib Presiden parti, Datuk Seri Liow Tiong Lai.

Tujuan EGM kedua itu adalah mendapatkan mandat daripada ahli-ahli untuk mengadakan pemilihan pemimpin parti yang baru.

Sementara itu, dalam sidang akhbar berasingan, 'EGM chief requisitionist' yang juga ahli CC, Wong Nai Chee berkata mesyuarat itu tetap akan diadakan dan persiapan logistik telah diatur untuk perwakilan.

Wong (Nai Chee) antara 16 ahli CC yang mahu mengadakan EGM kedua yang turut disokong Naib Presiden, Liow dan Tan Kok Hong, Ketua Wanita, Datin Paduka Chew Mei Fun dan Ketua Pemuda, Datuk Dr. Wee Ka Siong.

Bagaimanapun, mesyuarat CC yang dipengerusikan oleh Presiden parti Datuk Seri Ong Tee Keat pada 2 Nov lepas memutuskan EGM yang bakal diadakan itu adalah melanggari perlembagaan parti.

Kemelut dalaman MCA berterusan selepas Datuk Seri Dr Chua Soi Lek kembali ke jawatan asalnya sebagai timbalan presiden, manakala Liow hanya sempat memegang jawatan nombor dua parti itu selama 19 hari sebelum kembali menjadi Naib Presiden.

-- BERNAMA


Menambahkan Pendapatan Dengan Team Kami
Saksikan Lelaki Kuat Pacak Langit
Beri sekali dapat banyak kali...
MAHUKAN PENDAPATAN RM2000-RM3000 SEMINGGU?
SEMUA KAMI LELONG!!!
Kelab BlackV6
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive