Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Ahad, November 15, 2009

Gerak gesa lapor segera dakwaan rasuah S/U Politik Najib | Nizar News


Wee Choo Keong perlu melaporkannya sepertimana yang dinyatakannya di dalam Parlimen dan disebarkan melalui blog peribadi beliau

SHAH ALAM: Gerakan Rakyat Integriti dan Anti Korupsi (Gerak) Malaysia menggesa agar Ahli Parlimen Wangsa Maju, Wee Choo Keong untuk melaporkan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) tentang dakwaan rasuah yang melibatkan Setiausaha Politik Perdana Menteri.

Pengerusi Gerak Malaysia, Mohd Nazree Mohd Yunus berkata, Wee Choo Keong perlu melaporkannya sepertimana yang dinyatakannya di dalam Parlimen dan disebarkan melalui blog peribadi beliau.

“Gerak melihat dakwaan ini suatu suatu bentuk dakwaan yang serius yang perlu diambil perhatian oleh SPRM apatah lagi melibatkan kedudukan Setiusaha Politik Perdana Menteri, Datuk Shafie Abdullah.

“Dakwaan seumpama ini boleh merosakkan imej Datuk Seri Najib Tun Rajak selaku Perdana Menteri yang seringkali menguar-uarkan tentang persoalan integriti,” katanya dalam kenyataan medianya, hari ini.

Menurutnya, Gerak juga berpandangan dakwaan Wee Chong Keong perlu dibuktikan bagi mengelakkan tuduhan tidak berasaskan dilakukan oleh mana-mana pihak.

Nazree berkata, Gerak berharap agak SPRM dapat mengambil tindakan segera untuk menyiasat dakwaan yang melibatkan salahguna kuasa ini dan tidak mahu imej kepimpinan negara tercemar.

“SPRM juga perlu melakukan siasatan dengan adil dan saksama.

“Dan ingin menegaskan agar ahli Parlimen Wangsa Maju tampil dengan segera untuk melaporkan kepada SPRM untuk membuktikan kebenaran dakwaan beliau dan Gerak Malaysia menyokong penuh usaha tersebut jika dilakukan dengan fakta-fakta dan bahan bukti yang kukuh,” katanya lagi.

Beliau juga menegaskan bahawa beliau tidak mahu isu ini hanya dibangkitkan di Parlimen sahaja tetapi tiada tindakan susulan yang konkit. / Sinar Harian

klpos


Saksikan Lelaki Kuat Pacak Langit
Beri sekali dapat banyak kali...
MAHUKAN PENDAPATAN RM2000-RM3000 SEMINGGU?
SEMUA KAMI LELONG!!!
Kelab BlackV6
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive