Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Ahad, November 15, 2009

JADI SEMUA SERBA SALAH | Nizar News




Tajuk yang tertera di atas merupakan kata-kata pelengkap sebuah ungkapan. Sepenuhnya ia berbunyi seperti berikut : CAKAP SALAH TA` CAKAP SALAH..JADI SEMUA SERBA SALAH. Sebagai seorang Ahli PKR saya sering berdepan dengan dilemma seperti ungkapan ini. Sudah terlalu ramai ahli yang tidak sayang kepada Parti. Masing-masing mahu mengejar publisiti.

Sekecil-kecil insiden dibawa kepentas umum. Setelah mendapat liputan Akhbar boleh pula mereka berdamai dan mengumumkan yang segala pertelingkah yang dihebah sebelumnya sudah berjaya diselesaikan. Gejala mencari publisiti murahan ini mestilah dihentikan. Jika tidak Partilah yang akan menerima padahnya. Saya orang kecil saja dalam Parti tetapi saya sangat sayangkan perjuangan atau loves the Party more. Jika kita rajin membuat penyelidikan memang terdapat dalam Parti orang-orang yang bertalam dua muka. Jika mereka diberi tempat, pemimpin akan dipuji melangit jika sebaliknya akan kedengaranlah kutukan-kutukan keras terhadap kepimpinan.

Perkara-perkara internal tidak patut dibawa kepada umum. Pihak-pihak Akhbar Perdana yang menagguk diair keroh memanglah bersedia memberikan liputan demi survival persuratkhabaran dan sekaligus berjaya meningkatkan jualan. Dan apa yang dapat dilihat ahli-ahli Parti kitalah yang berlumba-lumba mendapatkan Akhbar berkenaan dan membiarkan Lidah Resmi Parti Suara Keadilan bertimbun dan bersawang diatas Rak-Rak Outlet. Selagi kita tidak sedar akan gejala ini selagi itulah pihak-pihak yang berkepentingan memperoleh laba politik.

Pihak pimpinan perlu segera meletakkan full stop kepada perkara-perkara antik yang ahli-ahli lakukan ini. Tidak kira apa kedudukannya (walaupun YB) , mereka tidak sepatutnya dibiar mengamalkan Double Standard. Didalam ceramah-ceramah, mereka sering menganjurkan perkara yang baik-baik tetapi lain pula yang mereka sendiri amalkan. Janganlah dimusim-musim Pemilihan baru hendak jaga sopan santun dan tidak berhenti senyum.

Jadi kesimpulannya kita kembali kepada tajuk. Dan saya sudah bersedia berada didalam keadaan tersebut. Jika tulisan saya ini mendapat reaksi negatif saya akan sentiasa ada pilihan dan jalan keluar. Yang mesti diberi Keutamaan hanyalah Parti dan perjuangannya.

ahmadzawawi



Saksikan Lelaki Kuat Pacak Langit
Beri sekali dapat banyak kali...
MAHUKAN PENDAPATAN RM2000-RM3000 SEMINGGU?
SEMUA KAMI LELONG!!!
Kelab BlackV6
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive