Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, November 30, 2009

Nasib baik Selangor Dah Haramkan



Kabinet Setuju Sukatan BTN Dirombak

Kabinet hari ini bersetuju untuk merombak semula sukatan program kontroversi Biro Tata Negara (BTN) setelah ia dilihat menyebarkan sentimen perkauman dan menyuntik kepentingan politik Barisan Nasional.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz berakta keputusan jemaah menteri itu dibuat bagi menjadikan kursus berkenaan lebih merangkumi pelbagai kaum dan tidak menjadi sumber perpecahan.

"Jadi saya bersetuju ia sewajarnya dirombak agar kurikulumnya selari dengan konsep 1Malaysia kerana kita telah membelanjakan terlalu banyak wang (untuk menjayakannya)," katanya di lobi Parlimen.

beliau berkata, arahan rombakan berkenaan dipercayai telah disampaikan kepada Ketua Setiusaha Negara.

KErajaan Negeri Selangor minggu Rabu lalu menghentikan penyertaan pegawai agensi kerajaan negeri dan penuntut di institusi pendidikan milik kerajaan negeri dari menyertai kursus biro itu berkuatkuasa serta merta.

Langkah berkenaan dibuat bagi melindungi mereka daripada tarbiyah ekstrem BTN yang mengajak kepada perpecahan dan ketegangan kaum.

Langkah berkenaan turut diambil Kerajaan Negeri Pulau Pinang yang melihat BTN tidak lebih daripada saluran proses diktriisasi BN bagi melahirkan fenomena perkauman yang melampau.

tvs


Menambahkan Pendapatan Dengan Team Kami
Saksikan Lelaki Kuat Pacak Langit
Beri sekali dapat banyak kali...
MAHUKAN PENDAPATAN RM2000-RM3000 SEMINGGU?
SEMUA KAMI LELONG!!!
Kelab BlackV6
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive