Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, November 17, 2009

AMK Selangor Kemuka Cadangan Tarik Minat Pengundi Muda | Nizar News


Angkatan Muda Keadilan( AMK) Selangor mengemukakan cadangan kepada Parti Keadilan Rakyat bagi memperkasakan lagi kedudukan parti itu di Selangor.

Ketua Penerangannya, Mohd Ezli Mashut dalam Konvensyen PKR Selangor semalam berkata penekanan perlu diberikan kepada generasi muda sebagai golongan yang memainkan peranan penting dalam PRU12 lalu.

Ini berikutan statistik menunjukkan kuasa politik generasi muda ini menunjukkan peningkatan dengan jumlah yang sangat signifikan.

Menurutnya, mewujudkan kerajaan yang mesra rakyat,cekap, telus dan bebas rasuah serta penyelewengan dapat membantu menarik minat generasi muda ini untuk terus menyokong dan mengundi parti ini dalam pilihanraya akan datang (PRU13).

"Kerajaan perlu mengurangkan karenah biokrasi yang tidak perlu dalam pentadbiran dan keduanya pihak berkuasa tempatan perlu efektif dan pantas menyelesaikan sebarang isu dan permasalahan rakyat,"katanya.

Beliau berkata demikian ketika membentangkan kertas kerja Menggilap Harapan Rakyat dari Perspektif Anak Muda sempena Konvensyen Parti Keadilan Rakyat Selangor di Shah Alam, petang semalam.

Selain itu, menurutnya memperkasa kualiti hidup rakyat juga perlu dengan memberi tumpuan lebih kepada isu pekerja.

Dalam pembentangan itu juga, Mohd Ezli turut menekankan beberapa faktor yang menjadi asas perubahan generasi muda menolak Barisan Nasional dan memilih Pakatan Rakyat pada PRU-12 lalu.

Faktor tersebut menurutnya ialah berkaitan isu rasuah, ketelusan, karenah birokrasi dan institusi-institusi penting kerajaan yang menjadi perkakas politik dan berat sebelah.

"Faktor keperibadian dan imej pemimpin serta politik UMNO/Barisan Nasional yang bersifat angkuh kepada rakyat, terlibat dengan pelbagai skandal salahlaku dan penyelewangan wang rakyat,tidak mendengar suara rintihan rakyat dan menganggap bahawa kerajaan UMNO /Barisan Nasional sentiasa betul dan pandangan rakyat sentiasa ditolak dan tidak didengar dengan penuh empati",katanya.

Katanya imej ini telah membentuk perspektif negatif rakyat terhadap Barisan Nasional.

Pembentangan itu turut menekankan halatuju dan gerak kerja parti ini untuk PRU-13 dan misi menawan Putrajaya.

"Strategi politik untuk PRU-13 perlu dipelbagaikan dengan menggunakan segala kekuatan maksimum yang ada dan tidak menggunakan gaya dan strategi

tvs


Saksikan Lelaki Kuat Pacak Langit
Beri sekali dapat banyak kali...
MAHUKAN PENDAPATAN RM2000-RM3000 SEMINGGU?
SEMUA KAMI LELONG!!!
Kelab BlackV6
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive