Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, November 27, 2009

Biro Tata Negara Hanyalah Propaganda Busuk BN

Kerajaan Selangor Boikot BTN


Oleh MayLin

SHAH ALAM,:Dalam usaha melindungi penjawat awam Selangor dari tarbiyah ekstrem Biro Tata Negara, kerajaan negeri menghentikan penyertaan pegawai agensi kerajaan negeri dan penuntut di institusi pendidikan milik kerajaan negeri dari menyertai kursus biro itu berkuat kuasa serta-merta.

Ia diumumkan oleh Dr Halimah Ali selepas mesyuarat Exco Kerajaan Negeri hari ini.

Exco Pendidikan, Pendidikan Tinggi dan Pembangunan Modal Insan Selangor itu menggambarkan program-program BTN sebagai "indoktrinasi oleh kerajaan Barisan Nasional."

"Kursus-kursus kendalian BTN menggalakkan sikap perkauman dan anak saya sendiri yang pernah hadir telah diberikan risalah-risalah yang menggalakkan perasaan benci terhadap pembangkang," kata Halimah pada sidang media di sini.

"Program-program ini bukan sesuatu yang positif bagi fikiran anak muda, malah satu pembaziran... wang yang sepatutnya digunakan untuk memupuk perpaduan," kata beliau lagi.

Selangor memiliki beberapa institusi pendidikan tinggi antaranya Universiti Industri Selangor (Unisel), Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor dan Inpens Selangor.

Minggu lalu, sekumpulan wakil rakyat muda Pakatan Rakyat menggesa kerajaan negeri agar henti daripada menghantar pelajar menghadiri program "propaganda" kendalian BTN yang terletak di bawah Jabatan Perdana Menteri.

Ahli Dewan Undangan Negeri Seri Setia, Nik Nazmi Nik Ahmad yang melahirkan pengalamannya sendiri memberitahu, peserta dimaklumkan bahawa ahli-ahli PKR merupakan ejen Yahudi, DAP ialah parti Singapura manakala PAS pula kumpulan yang menyimpang.

Dalam pada itu, wakil rakyat Batu Caves Amirudin Shari menambah sebahagian besar program BTN tiada kaitan dengan usaha bina negara atau pendidikan tetapi program berkauman Umno-BN di mana peserta dipupuk dengan propaganda Ketuanan Melayu.

BTN diwujudkan bagi menanam semangat cintakan negara, namun umum kini melihat biro itu tidak lebih dari unit propaganda BN.

utaraonline


Menambahkan Pendapatan Dengan Team Kami
Saksikan Lelaki Kuat Pacak Langit
Beri sekali dapat banyak kali...
MAHUKAN PENDAPATAN RM2000-RM3000 SEMINGGU?
SEMUA KAMI LELONG!!!
Kelab BlackV6
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive