Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, Mei 31, 2010

Anwar nafi sengaja lambatkan pendedahan

Salhan K Ahmad
Mei 30, 10


Ketua umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim mengakui beliau sedang 'menikmati' minat meluas yang ditunjukkan media berhubung bukti mengenai tawaran yang diberikan kepada wakil rakyat yang melompat parti.

"Saya nak tengok, saya nak tengok gelagat ahli-ahli parlimen yang lompat and lihat. Saya enjoy cara macam ini," katanya ketika diasak untuk mendedahkan bukti tersebut hari ini.

Bercakap dalam sidang media selepas tamat kongres parti itu di Kota Bharu petang ini, Anwar juga menafikan bahawa beliau sengaja melambat-lambatkan pendedahan tersebut.

Tambahnya, media sepatutnya menyiasat lebih lanjut mengenai pendedahannya sebelum ini melibatkan peguam VK Lingam.

"Saya bukan sengaja lambat-lambatkan. Kenapa awak seronok sangat tentang ini? Kenapa awak tidak tanya tentang (rakaman video) VK Lingam?

"Siasatan dijalankan tetapi kenapa tiada tindakan? Jadi saya mahu soalan ini dijawab dahulu."

Jelasnya, beliau memberikan masa kepada semua pihak yang terlibat dalam dakwaan itu supaya membuat penafian terlebih dahulu.

"Bagi ruang lah... baru lagi. Biar dia komen, biar dia nafi dulu.

"Saya akan ambil masa. Saya mahu reaksi daripada semua (orang berkepentingan) dan saya mahu Umno jawab. Kemudian baru saya dedahkan bukti," katanya lagi.

Anwar sebelum ini mendedahkan beliau mempunyai bukti bahawa wakil rakyat yang melompat parti itu ditawarkan bayaran sebanyak RM2 juta dan juga kontrak.

malaysiakini


Share

1 ulasan:

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive