Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, Mei 24, 2010

NAPOLEON KECIL DATANG DARI MANA?



Jika ditanya kepada setiap ahli PKR siapa yang dimaksudkan Napoleon Kecil saya percaya ramai yang tidak tahu. Parti yang ditubuhkan semata-mata mahu memberikan harapan baru kepada rakyat setiap anggotanya dipercayai memiliki iltizam yang sama.

Apabila perkara Napoleon Kecil ini ditonjolkan disamping mendapat liputan media yang cukup meluas ramai ahli-ahli diakar umbi mula bertanya soalan-soalan yang berkaitan seperti siapa orangnya yang dimaksudkan sebagai Napoleon Kecil itu.

Saya menyertai keADILan semenjak dari Day One. Dikala itu ramai aktivis NGO dari ABIM, JIM dan orang-orang yang tidak berParti berpusu-pusu masuk Parti KeADILan Nasional. Peristiwa inilah yang mempengaruh saya untuk sama-sama turut serta. Parti ini menjadi Elit apabila ianya mula dikuasai oleh mereka-mereka yang datangnya dari UMNO. Tidak kiralah samada mereka secara sendiri-sendiri keluar UMNO ataupun mereka-mereka yang dipecat dari Parti itu.

Riak Napolean-Napolean Kecil ini telah mula dilihat sewaktu Perhimpunan Agung Tahunan yang diadakan diKemaman lagi dimana tokoh-tokoh hebat yang datang dari ABIM dan JIM telah dipinggirkan didalam pemilehan Ahli Majlis Tertinggi. Perkara ini turut merebak diBahagian-Bahagian dimana orang-orang dari UMNO sahaja yang layak menjadi Ketua Bahagian dan dipilih sebagai calun pilihanraya.

Negara menuju PRU ke 13 dan kita masih belum terlambat untuk membersihkan Parti (keramat ) PKR ini. Jika usaha-usaha pembersihan ini tidak dilakukan segera besar kemungkinan Parti ini akan bertukar menjadi Napoleon Kingdom dan sedikit demi sedikit mereka yang dulunya bukan dari keturunan itu akan mengucapkan Goodbye.

Melalui penjelasan diatas adalah diharapkan soalan: Napoleon Kecil datang dari mana? telah terjawab. Kepada para Perwakilan yang akan berada diKelantan minggu hadapan tidak kira samada yang Napoleon ataupun yang bukan saya ucapkan selamat berKongres.

ahmadzawawi.wordpress.com



Share
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive