Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

Kasi like saja apa ada hal...

Biaqpila on Facebook
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, Mei 24, 2010

Api dah padam..tapi asapnya masih ada...mana lagi api yg ada



Api dah padam..tapi asapnya masih ada...mana lagi api yg ada
Reda buat seketika gelora yg berkecamuk dihati setiap rakyat Negeri Kedah apatahlagi buat penyokong PR dengan timbulnya desas desus DUN Negeri Kedah bakal dibubarkan akibat dari lompatan Adun-Adun yg dituduh ingin berbuat sedemikian..

Semalam telah berlansung ceramah yg dinanti-nanti yg juga turut dihadiri Adun yg dituduh..dan desas-desus itu dinoktahkan oleh mereka dengan berkata "Tak Nak Lompat" dan "Setia bersama PR"..

Awal-awal lagi dengan berasapnya isu ini...hati ini yakin sekali ianya hanya perang psikologi dr pihak lawan yg turut dibantu oleh "hantu' dr Kulim Bandar Baru yg bergelar AP=Ahli Parlimen@Ahli Pengkhianat.
Namun begitu sehingga petang 22 Mei..sekali lagi telinga ini diasak dengan suara-suara kebimbangan bahawa Adun yg dituduh tidak akan hadiri ceramah "noktah" itu...dan pelbagai cerita cerita..duit 5juta..dan macam macam lagi..dapat mengoyahkan seketika kegagahan hati ini menyakini kesetiaan Adun yg dituduh...

Sengaja hati ini tidak peduli apa yg berlaku di "ceramah noktah"..sengaja tak mahu melihat dan mendengar samada Adun yg dituduh hadir atau tidak..biarlah esok(hari ini) menceritakan segala-galanya..biar malam ini hati ini tenang seketika..
Dan pagi ini terlerai sudah apa yg membelenggu leher ini..Adun yg dituduh tetap berikar setia dengan PR Kedah..Syukur....

Namun begitu..ada terdapat suara halus dari sanubari ini..
"Cakap-cakap org politik bukan boleh dipercayai 100%....Jika orang Islam pon sanggup jadi munafiq politik akibat "takut" pada harta,kuasa,duit dan pangkat..ini apa pula orang bukan Islam.."

Dengan berpegang dengan kata-kata itu..hati ini belum lagi berpuas hati 100%...hanya mencapai 80% sahaja kepercayaan kata-kata Adun yg dituduh..

Bagi hati ini..."rumah yg terbakar sudah berjaya dipadamkan..tetapi asapnya masih ada..mesti ada api kecil dimana-mana..".

Harap..PAS sebagai teraju utama PR..dapat menggunakan kebijaksanaan semaksima mungkin utk memadamkan terus api dari puak-puak gerombolan Ketua Mongol dan Suami Bijan..serta juak-juaknya dari GST (geng songkok tinggi).
Gerombolan yg rakus harta-benda-duit-kuasa ini tidak bekerja sekarang..masa mereka terluang melimpah ruah..dibantu pula idea bisikkan iblis dan syaitan yg menjadi sahabat setia utk menjahamkan PR disetiap saat dan ketika..
Awas..PR Kedah..berilah kebebasana buat Adun-Adun itu..tetapi kebebasan itu mestilah memenuhi syarat dan etika moral yg disanjung tinggi...bantulah mereka kerana mereka ini sedang diperhatikan dengan penuh lahap sekali oleh serigala 2 keris bersilang..

apadianie

Share
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive