Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, Mei 27, 2010

"Mana Awak Dengar Khabar Angin Ini..." - Leman



Oleh ARIFFUDDIN ISHAK

PETALING JAYA: Spekulasi yang bertiup kencang kononnya Datuk Seri Dr Suleiman Mohamed meletak jawatan sebagai Ketua Umno Bahagian Titiwangsa sebagaimana yang disebarkan melalui sistem khidmat pesanan ringkas (SMS) terus menjadi teka-teki apabila beliau sendiri enggan mengesah atau menafikan berita tersebut.

Suleiman sendiri ketika dihubungi mengambil pendirian untuk terus 'bermain teka-teki' tanpa menafikan atau mengiakan khabar angin berkenaan.

Bercakap kepada mStar Online melalui telefon sebentar tadi, Suleiman mengakui yang beliau sedar tentang kewujudan khabar angin itu.

"Mana anda dengar semua cerita ini? Saya tahu ia bermula dengan khabar angin, tapi saya nak tahu dulu dari mana dan siapa yang mula sebarkannya?

"Sejak semalam anak saya sudah beritahu saya yang anda berkali-kali cuba menghubungi saya... sebab itu hari ini saya nak tanya anda sendiri dari mana anda dengar (khabar angin)," katanya yang ketika dihubungi sedang mendaftar masuk (boarding) ke dalam pesawat untuk ke luar negara.

Suleiman yang juga bekas Timbalan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri memegang jawatan Ketua Umno Bahagian Titiwangsa selama 23 tahun.

Dalam tempoh berkenaan, beliau menang tanpa bertanding pada setiap tahun pemilihan parti.

Ditanya sama ada beliau mahu menafikan khabar angin berkenaan bagi menghentikan sebarang spekulasi, bekas wartawan itu berkata: "sekarang anda nak paksa saya mengaku? Macam mana saya nak nafi kalau khabar angin ini pun saya sendiri tak tahu.

"Kalau saya nafi bermakna saya akan timbulkan spekulasi lain pula."

Bagaimanapun Suleiman yang seakan mahu bercerita lanjut berhubung khabar angin itu terpaksa menamatkan perbualan berkenaan.

"Saya sudah nak masuk (kapal terbang), macam inilah... nanti bila dah sampai saya telefon anda semula, tapi kalau saya tak telefon, lebih kurang tiga jam anda telefon saya balik," ujarnya.

Semalam, Umno Bahagian Titiwangsa sendiri enggan mengulas mengenai khabar angin yang mengatakan Suleiman telahpun menghantar surat peletakan jawatannya kepada presiden dan timbalan presiden parti.

Ketua Pemuda Umno Bahagian Titiwangsa, Mohd Idham Yasser berkata, mereka tidak tahu menahu mengenai status perkara berkenaan dan menegaskan Suleiman masih kekal sebagai Ketua Umno bahagian itu sehingga semalam.

"Itu mungkin hanya khabar angin, saya tak dapat nak komen lanjut... apa yang saya tahu, Datuk Suleiman masih menjadi Ketua Umno di Titiwangsa," katanya.

Bagaimanapun Idham yang juga anak kepada Suleiman berkata, sebelum ini bapanya pernah menyuarakan hasrat untuk tidak mempertahankan jawatan yang disandangnya itu pada pemilihan parti akan datang.

"Isu nak letak jawatan sekarang memang saya tak pernah dengar, tapi sebelum ini memang beliau pernah umumkan di bahagian bahawa beliau tak akan pertahankan jawatannya lagi lepas ini.

"Setakat itu sahajalah, tak pula beliau sebut nak lepas jawatan sebelum tibanya pemilihan akan datang, inilah pertama kali saya dengar, sebagai anak... saya sendiri tak tahu tentang perkara ini," katanya.

Dalam pada itu, Ketua Puteri Umno Bahagian Titiwangsa, Hazarina Zaini ketika dihubungi turut menyatakan bahawa beliau tidak mengetahui mengenai perkara berkenaan yang disifatkan hanya sebagai khabar angin.

"Saya tak tahu dan tak pernah dengar tentang perkara ini," katanya.

mstar

Share
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive