Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Sabtu, Mei 22, 2010

Pakatan Rakyat Kedah Dedahkan Pembohongan Umno-BN Malam Ini

Oleh Rusnizam Mahat


SHAH ALAM 22 Mei - Satu himpunan besar-besaran dan ceramah anjuran Pakatan Rakyat akan diadakan di Kompleks PAS Kedah malam ini bagi membongkar kejahatan Umno-Barian Nasional yang cuba menyebarkan fitnah tidak berasas kononnya Dewan Undangan Negeri Kedah akan dibubarkan.
Ceramah tersebut yang dianjurkan PAS Kedah turut menampilkan tiga Ahli Dewan Undangan Negeri daripada KEADILAN dan DAP yang kononnya bakal keluar parti dan menjadi wakil rakyat bebas.
Pengerusi KEADILAN Kedah, Ahmad Kassim ketika dihubungi Suara keadilan berkata ceramah tersebut merupakan satu pendekatan bagi menangkis segala serangan yang dilakukan Umno-BN yang menyebarkan dakwaan berkenaan.
"Ada desas-desus tak menyenangkan pimpinan Pakatan Rakyat di peringkat negeri dan rakyat jelata. Jadi kita akan buat sesuatu antaranya tampilkan individu dari KEADILAN dan DAP yang disebut-sebut akan melompat parti dan buktikan malam ini segala serangan Umno sebenarnya tidak berkesan dan berasas," ujar beliau.
Menurut Ahmad berkata, Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak akan memberikan penjelasan mengenai isu itu di kompleks berkenaan yang boleh memuatkan lebih 5,000 orang.
Ketika ditanya bagaimana spekulasi tersebut boleh tersebar, Ahmad yang juga Ahli Parlimen Kuala Kedah mendakwa ia adalah propaganda Umno-BN sendiri.
"Spekulasi ini timbul bermula dengan tulisan daripada blog yang ditaja Umno-BN. Mereka inilah yang memulakan cerita dan kemudian berita angin ini diambil oleh wartawan dan rakyat pun mula percaya," katanya.
Beliau menyifatkan spekulasi itu sebagai niat jahat Umno-BN yang cuba menipu rakyat setelah kehilangan kuasa di negeri itu pada pilihan raya umum 2008 lalu.
Propaganda Umno-BN juga berusaha keras untuk mengelirukan pemikiran rakyat dengan menyebarkan khabar angin melalui SMS dengan mengatakan Ahli Parlimen Kapar, S Manikavasagam akan mengadakan sidang media bersama dua ADUN Pakatan Rakyat Kedah pada pukul 2 petang tadi di sebuah hotel di Shah Alam.
Manikavasagam berkata desas-desus itu tidak benar dan menganggap ia satu provokasi Umno-BN untuk menggugat kestabilan Pakatan Rakyat.
"Tak ada la, ini semua tak betul. Saya baru balik dari pergi pancing bersama Dr Hamka (AJK Cabang Kapar) di Puncak Alam. Satu jam saya bersama dengan dia. Saya juga ke pusat khidmat dan malam ini akan ke Ampang ceramah bersama Zuraida (Ahli Parlimen Ampang).
"Saya nafikan sekerasnya perkara ini. Saya tetap akan lawan Umno BN. Biar mereka mimpi saya akan keluar parti, saya tetap setia dengan Pakatan Rakyat. Ini ada pihak yang 'provoke' dan bagi saya marah. BN akan dapat banyak kelebihan jika saya buat keputusan keluar Keadilan.
"Saya tegur (kerajaan negeri) tu ada masalah sikit tetapi kita tetap setia pada parti dan akan lawan BN. Tak terlintas langsung saya akan keluar parti, saya sudah lebih 10 tahun dengan KEADILAN, saya ramai kawan dalam KEADILAN. Kawan-kawan saya tahu perangai saya macam mana," kata beliau.
Sekumpulan wartawan arus perdana sudahpun berkumpul di hotel tersebut tetapi pulang dengan hampa setelah mendapati SMS tersebut tidak benar sama sekali.

SK

Share
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive