Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

Kasi like saja apa ada hal...

Biaqpila on Facebook
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, November 01, 2010

13 Tahun Terbakar Baru Umno-BN Mahu Ganti Rumah

Oleh Dzulkarnain Taib


SANDAKAN 31 Okt - Sikap Umno-Barisan Nasional yang mengabaikan rakyat Sabah selama hampir 50 tahun memerintah negeri yang kaya dengan hasil bumi itu terserlah kepada pengundi Batu Sapi apabila kerajaan hanya mengganti rumah rakyat setelah 13 tahun rumah tersebut terbakar.

Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar berkata adalah amat menyedihkan Umno-BN hanya teringatkan kebajikan rakyat setelah 13 tahun mereka kehilangan rumah akibat kebakaran.

"Ini contoh betapa Umno-BN abaikan rakyat Sabah terutamanya Batu Sapi, bayangkan rumah terbakar baru hendak bina semula 13 tahun kemudian, itu pun sebab ada pilihan raya kecil kalau tidak saya yakin rumah tersebut tidak akan diganti. "Kalau Umno-BN ambil masa 13 tahun ganti rumah, 13 tahun kemudian pecah tanah, saya rasa lagi 13 tahun mula bina dan 13 tahun lagi baru siap. Semua sekali 52 tahun, sama tempoh dengan negara merdeka," sindir Mahfuz pada sidang media Parti Keadilan Rakyat di Bilik Gerakan Utama semalam.

Jumaat lalu Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin melakukan Majlis Pecah Tanah Projek Perumahan Rakyat (PPR) di Lupak Meluas, Sandakan.

Suara Keadilan difahamkan projek tersebut merupakan PPR yang pertama dilaksanakan di Batu Sapi.

Mahfuz juga membangkitkan isu pengundi hantu dalam daftar pengundi Batu Sapi apabila masih terdapat pengundi yang lahir pada awal kurun ke-20.

"Di Tronlit dan Sekong banyak nama pengundi yang sudah melepasi usia 100 tahun. Tidak mungkin ramai pengundi setua begini yang masih mengundi di Batu Sapi. Petugas kita akan memastikan nama-nama ini diteliti dan tentukan hanya pengundi berdaftar sahaja yang mengundi nanti," kata beliau.

SK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive