Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, Mei 08, 2012

Bimbang diguling, Najib takut bayang-bayang


Naib presiden PAS Datuk Mahfuz Omar menyanggah dakwaan perdana mentgeri bahawa perhimpunan BERSIH 3.0 merupakan usaha untuk menumbangkan kerajaan seperti Arab Spring yang berlaku di negara-negara Arab.

Katanya perhimpunan berkenaan tidak menuntut supaya Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak meletak jawatan tetapi untuk membolehkan pilihan raya bersih dan adil diadakan.

"Najib takut bayang-bayang dia sendiri. Kita bukan mintak kerajaan turun. Kita tak minta Najib turun.

"Kita minta pilihan raya bersih, bukan nak guling kerajaan. Berbeza dengan Mesir, (peserta demonstrasi) minta (bekas presiden, Jeneral) Hosni (Mubarak) turun, nak rampas (kuasa).

"Di Malaysia, bukan minta dia turun. Itu minta kemenangan percuma. Kita mahu menang atau kalah dalam pilihan raya bersih dan adil," katanya lagi dalam satu sidang media di ibu pejabat PAS di Kuala Lumpur.

Beliau mengulas kenyataan Najib yang bimbang sekiranya peserta perhimpunan BERSIH 3.0 akan terus menduduki Dataran Merdeka seperti yang dilakukan di Dataran Tahrir, Mesir.

Perdana Menteri berkata kerajaan tidak boleh berkompromi dengan kumpulan tersebut yang cuba menumbangkan kerajaan yang dipilih oleh rakyat secara sah.MK


KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive