Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

Kasi like saja apa ada hal...

Biaqpila on Facebook
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, Mei 10, 2012

'Protes burger' depan rumah Ambiga

PERCAYAKAH ANDA NI LAGI SATU CUBAAN MENUNJUK BANGANG
SAPA SURUH TAKNAK BERNIAGA 28 HB TU
ORANG MENIAGA BELON PUN UNTUNG BESAQ
KAH! KAH! KAH!



Sekumpulan peniaga sekitar bandar Kuala Lumpur menerjah' rumah Pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH) Datuk Ambiga Sreenevasan di Bukit Damansara dengan membuka gerai burger.

Dikenali sebagai Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana Malaysia (IKHLAS), kumpulan peniaga itu mahu menuntut gantirugi yang didakwa dialami mereka sewaktu himpunan BERSIH 28 April lalu.

Presidennya Mohd Ridzuan Abdullah berkata, gerai burger tersebut juga didirikan sebagai tanda membela nasib peniaga kecil di Jalan Tunku Abdul Rahman yang kerugian akibat perhimpunan BERSIH 3.0 28 April lalu.

"Kita di sini hendak menuntut ganti rugi terhadap kerugian yang dialami oleh peniaga-peniaga semasa BERSIH 3.0.

"Kami beri masa selama dua minggu. Jika Ambiga tidak respons kita tidak akan mendirikan lebih banyak lagi gerai di sepanjang jalan ini," katanya pada sidang media hari ini.

Ikhlas adalah kumpulan peniaga yang berdemo di hadapan Kompleks Pertama di ibu negara pada 5 Mei lalu bagi menuntut Kementerian Dalam Negeri mengambil tindakan terhadap Ambiga.MK


TENGOK BERAPA BANYAK UNTUNG PENIAGA AYAQ NI...


MAMAK PUN UNTUNG BESAQ HARI TU...


KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

18 ulasan:

  1. kenapalah bodoh sgt ni?mana leh laku jual depan rumah Ambiga..buat rugi jer..g la meniaga elok2, buat bagi anak bini makan..kalau betul aku akan sokong, tp kalau buat tindakan bodoh mcm ni, aku pun meluat..

    BalasPadam
    Balasan
    1. DI BAYAR TU.. MENIAGA BETUL SUSAH..JADI BUAT MACAM NI..BOLEH LAH DAPAT DUIT HARAM CEPAT SIKIT, BAGI ANAK BINI MAKAN... DAH TAU DAH...TU SEBAB TAK MAJU2..

      Padam
    2. Salam semua...

      Trend orang melayu niaga... panggil je PBT datang sapu. mana boleh senang2 buka gerai??? (Kalau ikut buka la... kalau ikut FULUS, belasah je)

      Padam
  2. Burger ditaja. Tak laku pun dah untung.

    BalasPadam
  3. Tolong bagi alamat tu aku nak pi beli burger puak2 tu sambil2 tu nak sound penjaja burger tu "aku mai dari jauh nak tolong beli burger hampa pasai kesian sangat terhadap kebodohan hampa tak turun meniaga pada 28hb tu". Anak buah aku bawak balik RM800.00 hasil menjaja air minuman dan air tin/kotak selama 3 jam hari tu.itupun dia terpaksa balik awal kerana bahan jualan dah habis.Sampai hari ni dia menyesal tak bawak lebih banyak barang jualan hari tu....

    BalasPadam
  4. tengok betul2 jangan2 burger taik macam ari tu dia bagi guan eng.

    BalasPadam
  5. jangan2 burger taik macam ari tu dia bagi guan eng

    BalasPadam
  6. 1. nama: Mohd Ridzuan Abdullah...ha ha ha
    2. kita tengok apa tindakan dbkl.
    3. pacak gerai2 2,3 minggu, jualan ada kot sikit2
    tapi sponsor boleh tahan ka?

    BalasPadam
  7. lu ada backup boleh la.., pi la mahkamah dol, tunggggu PRU13.

    BalasPadam
  8. senang ambiga tak payah nak p beli berder jauh2 depan umah dah ada...untung mu ambiga toksah respon nanti lagi banyak gerai lagi mudah...lagi mudah kot2 dia bukak tesco terus ke semua ada tak p juauh2...CERDIK sungguh depa ni kan...semakin lama semakin teserlah KECERDIKAN ahli rejim memerintah ni...

    BalasPadam
  9. apalah bodoh sangat....meniaga depan rumah ambiga...tak kan dia nak makan beger ari2aci tu makan capati kan....tu laaa masa bersih tu ari tak nak beniaga

    BalasPadam
  10. burger ambiga pun ada ma.. kihkihkih!

    BalasPadam
  11. wak jenoko11/5/12 2:02 PG

    jual capati ke,roti telur ke kt ctu kn bgus..kna plk ade kari kmbing..PERRRGGHHH...!mables..mabless...

    BalasPadam
  12. Tanpa Nama11/5/12 2:30 PG

    Betulke mamat tu rugi, burger tak laku. Adaka orang jual burger warung tengahari? Susah nak cari tu..

    BalasPadam
  13. Tanpa Nama11/5/12 2:38 PG

    buatlah benda yg berfaedah sikit... tolong kutip sampah ke... cuci longkang ke. Hari hujan aku tak dapat tengok ASTRO bolehke aku saman astro sebab tak dapat tengok Liverpool. Rugi aku.... Nanti ASTRO akan saman Tuhan pulak sebab dia turunkan hujan.... masuk akalkae?

    BalasPadam
  14. gerai tak rugi sbb dia org ni tak sewa premis. tp bg yg bayar sewa sampai 15 ribu sebulan akan mengalami kerugian sbb hari sabtu ialah hari org luar kl shopping. dia org yg byk membeli baju dan pakaian. org2 bebas cuma bwk duit utk makan je. nak beli baju dia org dah penat. kesian peniaga mcm ni. org bebas telah menyebabkan dia org tak ada sale hari tu

    BalasPadam
  15. oooo..tau plak marah bile jual depan umah si ambingai ni.. padan muka.. yg penyokong die tu.. hah.. pe lagi selamatkanlah bos LGBT korg tu..

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive