Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, Mei 07, 2012

NAK TAU SAPA SAMSENG TENGOK VIDEO NI



GUA TAK TAHAN NAK GELAK
BILA DENGAQ SKRIP SAMSENG2 NI:

HIDUP BN..HIDUP BN..
KAU SEBUT UMNO SEKALI LAGI AKU TAMPOR MULUT KO
HAA INI TAKDE KENA MENGENA UMNO LA
BODOH...


KAH! KAH! KAH!


Sekumpulan penyokong BERSIH 3.0 bertembung dengan satu lagi kumpulan anti-perhimpunan itu dalam satu kejadian yang hampir mencetus pergeseran di hadapan Ibu Pejabat Polis Bukit Aman petang ini.



Insiden pada anggaran jam 2.50 petang itu bermula apabila kumpulan pro-BERSIH, Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) disorak oleh kumpulan anti-perhimpunan berkenaan, termasuk anggota NGO Suara Anak Muda 1Malaysia.



Kumpulan SAMM diketuai pengerusinya Badrul Hisham Shaharin itu mula disorak dengan panggilan "pengkhianat negara" apabila kumpulan itu mula bergerak dari satu kawasan parkir ke kawasan pintu masuk Bukit Aman.




Keadaan kemudiannya menjadi tegang apabila seorang pemimpin Suara Anak Muda 1Malaysia, Armand Azha Abu Hanifah secara tiba-tiba meluru ke arah pemimpin Badrul Hisham.



Beberapa orang anggota polis bagaimanapun berjaya menghalang Armand daripada mendekati Badrul Hisham dan 10 orang yang lain dalam insiden yang berlaku selama kira-kira 10 minit.


Bercakap kepada pemberita selepas itu, Badrul Hisham berkata provokasi berkenaan menunjukkan bahawa kumpulan dipimpin Armand itu mengamalkan politik tidak matang.



NONE"Tahniah dan terima kasih kerana menyerlahkan lagi wajah sebenar mereka. Logiknya, tindakan mereka itu tidak dapat memenangi undi rakyat yang kini semakin matang," katanya.


SAMM hadir ke Bukit Aman hari ini untuk menyerahkan memorandum bagi mendesak supaya pihak polis yang terlibat melakukan kekerasan ke atas peserta perhimpunan 28 April itu menyerah diri.


Badrul Hisham berkata, memorandum itu juga mendesak agar PDRM memberi penjelasan sama ada terdapat anggota polis menyamar sebagai peserta pada himpunan itu.



"Saya mahu, PDRM tampil beri penjelasan berapa ramai anggota polis menyamar sebagai pendemonstran. Nyatakan berapa jumlah dan dedahkan siapa.



"Jika tidak, kita tidak menolak cakap-cakap yang mengatakan polis menghantar anggotanya di kalangan demonstrator sebagai ejen provokasi," katanya.



Memorandum berkenaan diserahkan kepada seorang wakil ketua polis negara, ASP Ramli Yusuf dalam suasana tegang ketika berdepan dengan kumpulan penyokong anti-BERSIH bersama Armand.


Kumpulan bersama Armand itu dalam perhimpunan terdahulu pula menyerahkan kenyataan ikrar kepada Polis Diraja Malaysia (PDRM) sebagai sokongan terhadap tindakan pasukan itu dalam menangani perhimpunan 28 April.


Perhimpunan pada kira-kira jam 1.10 petang itu diketuai presiden Persatuan Veteran Tentera Melayu, Datuk Mohd Ali Baharom yang berkata mereka menyokong PDRM kerana mahu negara yang aman.

"Kita beramai-ramai berikar hari ini menyatakan bahawa kami sokong PDRM," katanya yang menyifatkan perhimpunan 28 April sebagai "anasir jahat untuk menumbangkan negara."



NONEKatanya lagi, tindakan yang ditunjukkan peserta perhimpunan berkenaan juga merupakan perbuatan yang "kurang ajar."



"Saya minta agar Datuk Seri Hishammuddin (Hussein) dapat  menahan mereka yang membuat provokasi dan ketua-ketua mereka," katanya kepada pemberita selepas menyerahkan ikrar tersebut kepada ASP Ramli.



Turut hadir dalam perhimpunan selama 15 minit itu ialah wakil NGO Gerakan Memartabatkan Pejuang Negara, Pertubuhan Ikatan Perpaduan Melayu Gombak.



Kumpulan yang berhimpun di hadapan Ibu Pejabat Polis Bukit Aman itu juga membacakan ikrar berkenaan dan turut melaung slogan "hidup polis", "hancur Ambiga" serta menyanyikan lagu "Barisan kita."



MK

KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

5 ulasan:

  1. samsengnyerrr... aku takooooottt!!!.

    BalasPadam
  2. Tanpa Nama8/5/12 3:03 PG

    alahai...perangai anjing umngok ni serupa macam minded kelas bawah lebih layak duduk dibawah lvl khinzir... d^^b...

    BalasPadam
  3. Tanpa Nama8/5/12 5:17 PG

    ni puak2 umno ulu mana punya..low class mentaliti. Nak bodek minta projek bukan dgn cara jd samseng...bodoh punya umno!!!

    BalasPadam
  4. Tanpa Nama8/5/12 2:48 PTG

    Bodoh Tahap cipan

    BalasPadam
  5. bodoh pnye umngong!otak mcm bdak tadika!LoLz!

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive