Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Sabtu, Ogos 25, 2012

GEMPAR!!! Peniaga Mengamuk 18 Jalan Ditutup 3 Hari,Tarian Punggung Seluruh Negara


MANA PI PENARI PUNGKOQ? MANA PI PENIAGA IKAN TERBAKAQ SEKINCHAN? TAKKAN SENYAP SAJA JALAN KENA TUTUP? PERNIAGAAN TERJEJAS NI...KAH! KAH! KAH!

SEMASA Perhimpunan BERSIH 3.0 tempoh hari sebanyak 10 jalan ditutup selama sehari kerana Himpunan Bersih 3.0 tersebut diadakan di sekitar Dataran Merdeka.

Antara jalan-jalan yang ditutup waktu itu adalah Jalan Raja laut, Jalan Parliment, Jalan Kinabalu, Leboh Pudu, Jalan Syed Putra, Jalan Sultan Ismail, Jalan Tunku Abdul Rahman, Jalan Kuching, Jalan Mahameru, Jalan Ampang

Namun pada sambutan Hari Kemerdekaan kali ini, sebanyak 18 jalan-jalan ke Dataran Merdeka ditutup. Bukan itu sahaja, jalan-jalan ini ditutup selama tiga hari [MyMetro].



Antara jalan-jalan yang ditutup ialah seperti berikut sebanyak 18 batang jalan yang menuju ke Dataran Merdeka.

Jalan Travers/Jalan Damansara
Jalan Mahameru/Jalan Damansara (Carcosa Seri Negara)
Jalan Lembah/Jalan Perdana (Masjid Negara)
Bulatan Hishamuddin/Jalan Lembah
Jalan Tembusu/Jalan Lembah
Jalan Cenderasari/Jalan Perdana
Jalan Kinabalu/Susur Bukit Aman
Jalan Kinabalu/Bulatan Hishamuddin
Jalan Raja/Jalan Hishamuddin
Jalan Leboh Pasar Besar/Jalan Hishamuddin
Jalan Leboh Ampang/Jalan Tun Perak
Bulatan Dato Onn/Jalan Parlimen
Jalan Parlimen/Jalan Raja Laut
Jalan Sultan Ismail/Jalan T.A Rahman
Jalan Munshi Abdullah/Jalan Dang Wangi
Jalan Dang Wangi/Jalan T.A Rahman
Jalan Leboh Pasar Besar/Jalan Mahkamah Persekutuan
Jalan T.A Rahman/Jalan Raja

Tapi yang menghairankan, semasa Bersih 3.0 ada sekumpulan mamak-mamak peniaga membuat laporan polis kerana mereka menghadapi kerugian akibat penutupan jalan-jalan ini selama sehari.

Adakah kumpulan mamak-mamak peniaga tersebut akan membuat laporan Polis juga kerana mengalami kerugian sebanyak tiga kali ganda akibat penutupan jalan-jalan ke Dataran Merdeka selama tiga hari?

ReJaM© "Hanya orang bodoh percaya dengan propaganda bodoh kah kah kah "


milosuam


KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

7 ulasan:

  1. Salam Lebaran. Alhamdulillah Saya sempat singgah & akan menjadi Sahabat Setia Blog ni, InsyaAllah... Alhamdulillah, Saya dah pautkan Blog saudara ni di Blog saya. Sy singgah dari Blog Saya: www.queachmad.com

    Saya masih baru lagi dalam Dunia Maya ni, harap jasabaik untuk support Saya, bantu Saya. Kalau tak keberatan, mohon pautkan Blog Saya di sini supaya dapat Saya sama2 berjuang MENCARI KEBENARAN KE JALAN ALLAH & MEMERIAHKAN DUNIA MAYA NI... Terima Kasih, Jasamu Dikenang... Jika ada rezeki Blog Saya dipautkan ke Bloglist, harap dapat maklumkan pada Saya tentangnya, InsyaAllah..

    BalasPadam
  2. "Hanya orang bodoh percaya dengan propaganda bodoh yang dibuat oleh orang bodoh-bodoh .....kah kah kah "

    BalasPadam
  3. Nape pulak jalan2 di tutup.......memang betul2 tak serik ...kalau Jamal Ikan Tongkol marah dan naik angin satu badan, nanti sape yang susah.....pikir la sikit

    BalasPadam
  4. Jamal ikan tongkol berniaga malam merdeka jer. Hari lain dia tak kisah kahkahkah

    BalasPadam
  5. org bodah lagi bangang je yangsetuju ngan komen diatas. sambutan hari merdeka tak mencetuskan huru hara.tapi sambutan bersih menimbulkan huru hara. itupun tak dpt nak bezakan ke.bodoh tahap piang kau org ni. minda kelas ketiga katakan..

    BalasPadam
  6. Pungkoq depa dah tak laku...tak menguntungkan umno. Itu pasal kali tak ada tunjuk pungkoq itam berkarat. .

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive