Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, Ogos 28, 2012

Peniaga mati ditembak di depan kedai di Marang

MARANG: Seorang peniaga yang leka bermain dam, mati ditembak dalam satu kejadian di Kampung Bukit Cempedak di sini, malam tadi.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Negeri ACP K.Manoharan berkata kejadian berlaku pada 11.30 malam ketika mangsa, Mat Keya Jusoh, 54, bermain dam dengan seorang rakan yang berusia 51 tahun di depan rumah kedai miliknya.
"Ketika itu, datang sebuah kereta jenis Perodua Viva yang dinaiki tiga lelaki yang mencari lelaki bernama 'Pok Mat' dan kemudian berpura-pura meminta untuk diberikan minuman.

"Bagaimanapun, salah seorang suspek telah melepaskan dua das tembakan dari dalam kereta yang jaraknya kira-kira lima meter sehingga mangsa rebah dan ketiga-tiga suspek terus melarikan diri," katanya kepada pemberita hari ini.


Beliau berkata tembakan itu mengenai rusuk belakang sebelah kanan dan rusuk depan sebelah kiri mangsa, yang dikejarkan ke Hospital Daerah Hulu Terengganu untuk menerima rawatan, sebelum disahkan meninggal dunia tidak lama kemudian.


Manoharan berkata motif sebenar kejadian masih disiasat dan gerakan memburu suspek yang berumur lingkungan 25 dan 30 tahun itu sedang giat dilakukan.

Beliau meminta orang ramai yang mempuyai maklumat berhubung kejadian itu tampil ke balai polis berhampiran bagi membantu siasatan, dan kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan bagi kesalahan membunuh.

Sementara itu, isteri mangsa, Sepiah Mamat, 53, berkata ketika kejadian, beliau berada di dapur dan sedang menyiapkan kuih untuk jualan.

Sepiah berkata selepas terdengar dua das tembakan yang disangkakan bunyi mercun, beliau mendengar teriakan rakan mangsa yang mengatakan suaminya ditembak.

"Saya, anak dan beberapa orang yang berada di dalam kedai terus meluru keluar dan melihat dia terbaring dan bergegas menghantarnya ke hospital," katanya. - Bernama

HM

KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive