Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, Ogos 27, 2012

Pembantu Rumah Vietnam mengislamkan 22 orang ahli keluarganya


RIYADH – Seorang wanita Vietnam yang bekerja sebagai pembantu rumah di Arab Saudi memeluk Islam setelah mendapat dakwah Islam. Lebih dari itu, dia telah berjaya mengajak 22 anggota keluarganya untuk memeluk Islam. Di antaranya adalah kedua orang tua dan anak-anaknya sendiri.
Direktur Pejabat Kerjasama untuk Dakwah, Penyuluhan dan Bimbingan Tenaga Kerja Asing Riyadh, Dr. Turki Shulail menyatakan, "Pembantu rumah wanita yang masuk Islam setelah mendapat dakwah dari majikannya telah datang ke pejabat kami bahagian wanita bersama penjaminnya sebelum pulang dari negara ini. Ia minta diberi pembekalan agar mampu berdakwah. Ia ingin buku-buku Islam dalam bahasa Vietnam untuk ia berikan kepada keluarganya, karena mereka tidak memeluk agama apapun."
Dalam pernyataan yang dimuat oleh surat kabar Al-Bayan pada Jum'at (24/8/2012), Shulail menambahkan, "Setelah kembali kepada keluarganya, Pembantu rumah Vietnam itu mulai mendakwahi mereka untuk memeluk Islam. Akhirnya sebanyak inilah anggota keluarganya yang masuk Islam berkat dakwahnya."
Setiap tahun jumlah tenaga kerja asing yang memeluk Islam di Arab Saudi meningkat cukup pesat. Dalam bulan Ramadhan 1433 H saja lebih dari 200 tenaga kerja asing memeluk Islam di Saudi. Majoriti mereka berasal dari Filiphina, Thailand, Vietnam, Srilangka, Bangladesh dan India.(Arrahmah.com)

suraual-ikhwan


KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

2 ulasan:

  1. Tanpa Nama3/10/12 8:59 PG

    Mana nak dapatkan buku2 tentang keindahan islam dalam bahasa vietnam?
    Please sapa2 yg tau, mintak tlong sms ke sy 0126737636..
    Semoga Allah membalas jasa baik anda..

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive