Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, Ogos 14, 2012

Koleksi kepala bapak rakan dan taulan

kepala bapak kau!! itulah ucapan yang selalu digunakan untuk menunjukkan sesuatu yang sangat luar biasa, atau menidakkan dengan bersungguh-sungguh, menunjukkan perbuatan yang super negatif, dan tanda tidak bersetuju dengan sesuatu fakta.. aku pun tak pasti kenapa selalu perkataan "kepala bapak" ini yang digunakan.. kenapa tidak "kepala emak?" kenapa tidak "kepala isteri?".. mungkin semua ini sangat berkait rapat juga dengan sejarah malaysia suatu ketika dulu..






ada orang pernah menceritakan kepada aku bahawa ketika zaman penjajahan jepun dulu, orang jepun ni sangat jahat dan kejam.. biasanya selepas dia pancung kepala lelaki melayu, dia akan gelak pada anak-anak dan isteri si mati "kah kah kah.. ini kapara bapak lu".. mungkin penggunaan "kepala bapak" berasal daripada cemuhan orang jepun ini menandakan perasaan tidak hormat dan juga tanda penghinaan.. (cerita tipu ja)





berikut adalah situasi yang biasa kedengaran perkataan "kepala bapak" :





situasi 1 




(sebuah kereta  melalui dengan bunyi ekjos yang sangat kuat)





vrooooooooooooooommmm!! kapohhh!! kapohhh!!



sufian : kepala bapak kuat bunyi kereta ni


same'on : biasala orang muda.. suka menunjuk-nunjuk 






situasi 2 





salbiah : aku tak sabar nak sambut hari kekasih dengan bf aku la



surhaya : kepala bapak kau!! orang islam mana boleh sambut hari kekasih 






situasi 3





sufian : aku dengar cerita, kau ni suka kaum sejenis.. betul ke?



same'on : kepala bapak kau, takda sejarah aku tak pernah menyintai wanita..


sufian : oh! aku ingatkan kau sama macam aku.. suka kaum sejenis..


same'on : kepala bapak kau! kepala bapak kau! kepala bapak kau!


(same'on berlalu pergi)





ada setengah orang tak boleh terima ucapan-ucapan seperti ini.. tapi ada juga yang boleh.. bagi aku ucapan kepala bapak itu tidak offensive langsung.. apa lah sangat sekadar menyebut salah satu tempat anggota badan manusia yang bukan kemaluan pula tu.. mungkin sebagai satu kepuasan kepada diri mereka.. mari kita cuba review kembali koleksi kepala bapak rakan-rakan kita.. adakah ianya sesuatu yang memalukan ataupun perkara yang patut dirahsiakan oleh umum? kah kah kah.. pelik betul









kepala bapak nurul izzah







kepala bapak bard simpson







kepala bapak aku sendiri







kepala bapak brandon lee







kepala bapak bush







kepala bapak mokhzani a.k.a kepala bapak pemodenan







kepala bapak najib a.k.a kepala bapak pembangunan







kepala bapak uncle seekers







kepala bapak shamsul yusof







kepala bapak shila amzah







kepala bapak adlin aman ramli







kepala bapak siapa????? tak dapat dikenal pasti..



































































































kepala bapak kau!!


rosmah mana boleh tersenarai  dalam senarai kepala bapak..


dia first 'lady' kot..








kepala bapak kau tubelawak!!
entry tak lawak langsung!!








sekian terima kasih..



TUBELAWAK

KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive