Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, Mei 08, 2009

Kemelut Siapa Terajui Pas Isu Lama, Kata Abdul Hadi

KUALA TERENGGANU, 7 Mei (Bernama) -- Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyifatkan kemelut berhubung siapa yang layak menerajui parti itu adalah satu isu lama.

Beliau berkata isu berkenaan akan timbul setiap kali jika ada pemilihan pucuk pimpinan sebelum berlangsungnya muktamar agung parti itu.

"Isu ini sudah lama, sejak 1980-an. Saya tidak lupa, perkara yang sama diperkatakan. Isu ini akan disebut setiap kali muktamar tahunan akan diadakan.

"PAS akan konsisten dalam pentadbiran parti dengan mengamalkan semangat syura (kaedah rundingan untuk memilih barisan pemimpin tertinggi parti itu)," katanya ketika ditemui pemberita di sini Khamis.

Beliau diminta mengulas perdebatan yang wujud di kalangan anggota parti itu berhubung siapa yang layak menyandang jawatan Presiden dan Timbalan Presiden PAS pada muktamar agung parti itu bulan depan.

Bagaimanapun, Abdul Hadi berkata beliau menyerahkan kepada anggota parti bagi memilih Presiden dan Timbalan Presiden kerana jawatan itu dilantik pada muktamar agung PAS.

Ditanya sama ada beliau akan mempertahan jawatannya jika ada pertandingan merebut kedudukan itu, Abdul Hadi berkata: "kita lihat keputusan mesyuarat agung tahunan."

"Saya tidak mahu membuat sebarang kenyataan atas perkara yang tidak diketahui lagi. Selepas keputusan itu diketahui, tahulah apa saya nak buat," katanya.

-- BERNAMA



BARU!!!...KAIN SINTETIK.
JUST DIET...MATE 5 SARINA 019-5642140.
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Iklan di Biaqpila cuma RM20 sebulan >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive