Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, Mei 14, 2009

Sembilan Buah Kereta Rosak Teruk Dihempap Bumbung Rumah

KUALA LUMPUR, 13 Mei (Bernama) -- Sembilan buah kereta rosak teruk di hempap bumbung yang jatuh dari dua unit rumah Pangsapuri Kasturi di Bandar Sri Permaisuri, Cheras, di sini.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Bandar Tun Razak, Ahmad Zaidi Safuan berkata bomba mendapat panggilan kecemasan mengenai kejadian itu pada pukul 3.03 petang dan tiba 15 minit kemudian.

"Sebuah jentera dari balai bomba Bandar Tun Razak dengan kekuatan enam orang anggota bomba dikejarkan ke tempat kejadian sejurus selepas mendapat panggilan," katanya ketika dihubungi Bernama Rabu.

Beliau berkata ekoran hujan lebat dan berlakunya angin pusing, bumbung dari dua unit rumah di tingkat 16 telah diterbangkan ribut lalu menghempap sembilan buah kereta yang diparkir di tempat letak kereta perumahan terbabit.

"Keadaan angin yang kuat menyebabkan bumbung yang terletak di tingkat paling atas (tingkat 16) jatuh dan terkena pada kereta penghuni hingga menyebabkan kerosakan yang teruk.

"Ketika kejadian terdapat dua beranak di dalam salah satu rumah yang mana bumbung rumah mereka diterbangkan ribut, bagaimanapun tiada penghuni yang cedera," katanya.

Beliau berkata kejadian itu turut menyebabkan lif pangsapuri berkenaan tidak dapat beroperasi.

"Bomba telah membuat pemeriksaan di seluruh kawasan perumahan ini dan kita telah meminta pihak pemaju untuk turun padang bagi membaiki segala kerosakan yang berlaku

"Kita berharap kerosakan ini dapat diperbaiki selewat-lewatnya tengah malam ini bagi memastikan keselamatan kesemua penghuni," kata Ahmad Zaidi.

Sementara itu, Pengerusi Penduduk Pangsapuri Kasturi, Rossam Arshad, 35, berkata beliau terkejut apabila melihat bumbung dari tingkat atas melayang dan jatuh ke bawah.

"Saya terkejut apabila bumbung dari tingkat atas jatuh dan mengena kereta. Pada waktu kejadian tidak ramai penghuni yang berada di rumah kerana keluar bekerja.

"Melihat keadaan tersebut saya terus menghubungi pihak bertanggungjawab termasuk bomba dan pemaju bagi menyelesaikan masalah ini," katanya kepada Bernama di lokasi kejadian.

Rossam berkata beliau juga telah meminta pihak pemaju untuk segera membaiki kerosakan yang berlaku terutamanya bagi dua buah rumah yang musnah teruk akibat kejadian terbabit.

"Saya juga akan menghantar surat aduan kepada pemaju kerana saya melihat pembinaan pangsapuri ini tidak kukuh selain meminta pemaju membayar pampasan kepada penduduk," katanya yang turut menambah pangsapuri terbabit baru diduduki penduduk sejak setahun yang lepas.



-- BERNAMA



GAJI MINGGUAN RM2000-RM5000
BARU!!!...KAIN SINTETIK.
JUST DIET...MATE 5 SARINA 019-5642140.
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Iklan di Biaqpila cuma RM20 sebulan >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive