Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, Mei 10, 2010

Dakwan Rasuah: MB Jamin Siasatan, Cadang Lapor Polis


SHAH ALAM 9 MEI: Kerajaan Selangor sedia menjalankan siasatan dakwaan wujud penyelewengan yang didakwa dilakukan tiga kakitangan Syarikat Kumpulan Semesta Sdn Bhd.

Dalam hal ini, Menteri Besar , Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berjanji mengambil tegas terhadap mereka jika terbukti kakitangan syarikat itu, terlibat dalam rasuah.

Khalid sejak Pakatan Rakyat mengambil alih kerusi kuasa kerajaan negeri, bertekad membersihkan gejala rasuah yang berakar umbi sejak 50 tahun pemerintahan Umno Barisan Nasional.

Ahli Parlimen Kapar, Manikavasagam sebelum ini mendedahkan wujud penyelewengan yang dibuat tiga kakitangan syarikat Kumpulan Semesta Sdn Bhd.

Manikavasagam yang belum mengemuka sebarang bukti, turut meminta Khalid membersihkan amalan rasuah yang didakwa berlaku dalam syarikat terbabit.

Mengulas hal ini, Khalid tidak mahu tergesa-gesa sebaliknya sedia menjalankan siasatan terlebih dahulu sebelum tindakan tegas diambil.

“Kalau tahu siapa orang-orang itu, umumkan. Tapi Manikavasagam mesti berjaga-jaga ketika umumkan, siapa yang salah, siapa yang betul. Kerajaan negeri telus, kalau betul ada orang menyeleweng, tak payah buat pengumuman, terus lapor kepada polis,” katanya.

Khalid sendiri menggalakkan wakil rakyat untuk membentang pada rakyat jika berlaku rasuah berikutan mereka adalah jentera menyelesaikan masalah.

Pada satu dakwaan yang langsung tidak bersandarkan sebarang bukti, kononnya abang kepada Tan Sri Khalid memiliki kepentingan dalam Syarikat Semesta Sdn Bhd, Menteri Besar Selangor mennafikan tohmahan itu sekeras-kerasnya.

“Kalau ada orang yang dikatakan abang saya, saya tak tahulah. Boleh tangkap dia, tak boleh cakap-cakap sahaja, tangkap sahaja," katanya.

tvs


Share
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive