Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Rabu, Mei 12, 2010

Semua terbongkar - Anwar



KUALA LUMPUR, 12 Mei: Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, pihaknya sedang mengumpul nama mereka yang terlibat dengan perancangan berhubung kes liwat yang melibatkannya.

Bercakap kepada media selepas Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur berhenti rehat sebentar tadi, beliau memberitahu nama-nama terbabit seperti Datuk Seri Najib, Khairul Anas, Mumtaz, Ezam Mohd Noor.

"Semua terbongkar," ujarnya sambil menyatakan perbicaraan bersambung jam 2.30 petang ini.

Sementara itu, mahkamah pagi tadi menolak permohonan peguam Karpal Singh untuk mendapatkan kenyataan beramaran Mohd Saiful Bukhari Azlan kepada polis.

Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah, yang membuat keputusan itu sebelum rehat jam 10 pagi berkata, walaupun terdapat percanggahan dalam laporan polis dan pengakuan saksi tetapi kenyataan saksi tidak konflik dengan kejadian.

Naib Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man dan Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Datuk Kamaruddin Jaffar hadir sama mengikuti perbicaraan kes liwat ll Datuk Seri Anwar Ibrahim pagi ini. (gambar)

Mohd Saiful Bukhari Azlan dalam keterangannya hari ini mendedahkan dia menemui Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan dan bekas pemimpin PKR Senator Ezam Mohd. Noor sebelum membuat laporan polis akhir Jun 2008.

Saiful membuat laporan dia diliwat Ketua Umum Pakatan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim 28 Jun 2008.

Sebelum ini, Saiful mengaku menemui Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak pada 24 Jun iaitu dua hari sebelum beliau mendakwa diliwat Anwar. Dia menegaskan hanya sekali itu sahaja dia bertemu Najib dan tidak pada tarikh yang lain.

Saiful mendakwa, dia bercakap dengan Musa pada 25 Jun 2008. Dia juga memberitahu mahkamah dia bertemu dengan seorang pegawai polis ASP (kini ACP) Rodhwan Yusof di Hotel Mulia.

Saiful berkata dia ada bercakap dengan Ketua Polis Negara kurang daripada seminit dengan menegaskan ia satu-satunya hubungan kedua-dua mereka.

“Ketua Polis Negara minta saya tidak menghubunginya, beliau marah (dalam telefon) kerana beliau menganggap saya membuat panggilan palsu,” kata Saiful.

Apabila peguam kanan pasukan Anwar bertanya dia menghubungi Ketua Polis Negara, Saiful berkata, “saya mahu memberitahu Ketua Polis Negara masalah saya.”

Saiful berkata, dia terdengar Najib berbual dengan seorang yang tidak dikenalinya dan memberikan nombor Ketua Polis Negara kepada Najib.

“Saya terdengar nombor itu, saya mencatitkannya,” katanya.

Ketika disoal balas hari ini, Saiful juga mengakui bahawa dia ada bertemu dengan Senator Ezam Mohd Nor, bekas Ketua Pemuda PKR, pada lewat malam 27 Jun sehingga awal pagi 28 Jun 2008 di Bandar Tasik Puteri, Rawang.

Pertemuan ini berlangsung beberapa jam sebelum Saiful menjalani pemeriksaan perubatan dan kemudian membuat laporan polis.

Harakahdaily


Share

4 ulasan:

  1. Salam,
    1.Benar semuanya akan terbongkar...

    2.Tapi kalau kalah jangan salahkan hakim dan Mahkamah....

    3.Saiful tak mandi wajib slps selesai seks...ada orang tanya seks dgn sapa...

    layarbiru15@gmail.com

    BalasPadam
  2. sekali lg kes yg mnjijikkan ini di langsungkn dan pelbagai citer yg melucukan diperolehi ..bg aku kes nie kita dh tau mcm2 perkara yg pelik n aneh brlku tp kata2 keramat rakyat malaysia ;(malaysia boleh) tue yg mahal tue..saifool blh !!!tunggu saat n tikanya kbnaran akn mng jua..

    minta izin dan jasa baik tuan blog yg manthop nie linkkan blog sy di blog ini ..blog tuan tlh lama mnjadi ikutan sy..dan amat beraharap dgn cara ini ukhwah kita dapat disemaikan ..

    yg benar :http://briged-akhdor.blogspot.com/

    BalasPadam
  3. layar !!!!

    kalu hakim tu, sekadar baca sekeping skrip yang dah di siapkan lebeh awal - semua bukti dilempar kelongkang - macam hakim hacks dulu tu....semua bukti 'not releven'..
    tak payah peguam - budak yang berhinguspun akan salahkan hakim dan mahkamah...
    kecuali le orang macam layar ...terima semua 'keputusan bersalah' walaupun tak salah..

    BalasPadam
  4. Sekali lagi watak2 yang sama seperti konspirasi liwat 1 terlibat, Musa Hassan dan Rodhwan. Kedua2nya dah naik pangkat, Musa jadi KPN dan Rodhwan jadi Ketua Polis Melaka. Lebih mengesahkan lagi, Saifool jumpa mereka ini sebelum kejadian liwat didakwa berlaku. Perjumpaan untuk apa? Untung merancang kerja jahat?

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive