Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

Kasi like saja apa ada hal...

Biaqpila on Facebook
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Ahad, November 07, 2010

Kelab gay diserbu di Melaka

Premis tanpa papan tanda
Oleh AHMAD SAUFI MANSOR dan MOHD ZAIDI YA’ACOB


TAHAN... antara gay yang ditahan kerana terbabit dalam aktiviti songsang di dua premis.

MELAKA: Rahsia dua buah premis tanpa papan tanda perniagaan di luar yang menjadi tumpuan lelaki, termasuk penuntut institusi pengajian tinggi (IPT), di Kampung Pantai dan Jalan Hang Jebat, di sini, diserbu pihak berkuasa selepas disyaki menawarkan aktiviti songsang, kelmarin.

Serbuan bermula kira-kira jam 9 malam itu dilakukan Bahagian Pekerja dan Pelajar Antarabangsa (BPPA) Jabatan Ketua Menteri Melaka dengan kerjasama polis, Jabatan Imigresen, Jabatan Agama Islam Melaka (Jaim) dan Majlis Bandaraya Melaka Bersejarah (MBMB) selepas melakukan intipan sejak seminggu lalu.


Kegiatan dua buah kelab gay berkenaan terbongkar selepas pihak BPPA menerima aduan awam berhubung aktiviti mencurigakan di premis terbabit, dipercayai beroperasi sejak tiga bulan lalu.

Pengarah BPPA, Shadan Othman berkata, pihaknya sebelum itu menerima maklumat daripada keluarga pelajar sebuah IPT di negeri ini apabila mendakwa anak lelakinya berubah perangai hingga pelajarannya turut merosot, sekali gus menimbulkan kebimbangan.


Menurutnya, keluarga terbabit datang ke negeri ini untuk meninjau masalah anak lelakinya berusia awal 20-an, termasuk mengintip pergerakannya sebelum didapati mengunjungi kelab gay terbabit, menyebabkan mereka meminta bantuan BPPA untuk menanganinya.


“Berdasarkan aduan, kita menyerbu kedua-dua kelab gay terbabit secara berasingan dan memeriksa 30 lelaki berusia antara 20-an hingga 50-an sebelum mereka dibebaskan selepas keterangan diri diambil untuk siasatan lanjut.


“Pada masa serbuan, kita juga mendapati sepasang lelaki berusia 30-an dan 40-an dalam keadaan bogel melakukan hubungan sejenis di dalam bilik, dan mereka yang terkejut dengan serbuan kemudian diarah memakai baju.


“Berdasarkan maklumat, kedua-dua kelab ini menjadi tumpuan lelaki, termasuk pelajar IPT, dipercayai untuk melampiaskan nafsu songsang kerana ketika diserbu, kebanyakan mereka hanya memakai tuala tetapi ada juga mandi dalam keadaan bogel dan berada dalam sauna yang terletak di bahagian atas,” katanya.


Metro Ahad difahamkan, premis berkenaan dibuka setiap hari di mana bayaran masuk untuk ahli adalah RM15 pada hari biasa manakala RM20 pada hujung minggu, termasuk cuti umum, sementara bukan ahli perlu membayar RM18 (hari biasa) dan RM25 pada hujung minggu.


Shadan berkata, pihaknya yang mengakui terkejut dengan kewujudan pusat spa untuk golongan gay berkenaan turut menemui beberapa kondom yang digunakan di dalam bilik selain barangan lain seperti minyak serta losyen dipercayai untuk kegunaan aktiviti mereka.


Menurutnya, beberapa bilik dengan tilam disediakan di premis itu, tetapi pihaknya gagal mengenal pasti operasi sebenar kelab terbabit kerana semua lelaki yang diperiksa mendakwa mereka adalah pelanggan yang datang untuk beristirehat.


“Kita mendapati sebuah premis mempunyai lesen perniagaan, manakala sebuah lagi dalam proses memohon tetapi sudah memulakan operasi. Akibat itu, pihak BPPA meminta MBMB tidak meluluskannya selain menarik semula lesen berkenaan kerana dikesan melakukan aktiviti songsang.


“Malah, dua lelaki yang didapati melakukan perbuatan luar tabie juga dikenakan tindakan mengikut Seksyen 58 Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Negeri Melaka 1991, di mana sabit kesalahan boleh dipenjara tiga tahun atau enam sebatan atau denda RM5,000 atau ketiga-tiga sekali.


“Kita juga meminta orang ramai tampil membuat laporan kepada pihak berkuasa jika mendapati aktiviti mencurigakan supaya pemantauan selain tindakan sewajarnya dapat diambil bagi mengelak kejadian tidak diingini,” katanya.

HM

7 ulasan:

  1. anti gila aku ngn gay2 ni, cm haram, bagus la kene serbu

    Terkini : Enter

    BalasPadam
  2. macam haram sume...
    dah tak cukop pompuan ke hang nak maen??
    bodoh btoi...

    BalasPadam
  3. bestnyeee.....nape dah gi serbu, kalu tak boleh aku gi try gak kat situ...hahaha

    BalasPadam
  4. gay melayu best

    BalasPadam
  5. aku rasa nikmat kulum pele bdk 13 th hingga 24 th air maninya yang sgt enak.kena pulak pakai seluar dlm lagi cepat nafsu ku naik.

    BalasPadam
  6. Banyak lagi akan tumbuh macam cendawan, tak kan pihak berkuasa baru tahu... erm...

    BalasPadam
  7. Tapi saya suka juga nak try .... macam best jee

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive