Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Ahad, Mei 16, 2010

Wakil rakyat tidak akil baligh

Nik Aziz: Wakil Rakyat Lompat Parti


KOTA BAHARU 15 Mei - Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan wakil rakyat yang lompat atau keluar parti sebagai "tidak akil baligh" atau matang dalam politik.
"Akil baligh ini bukan saja semestinya dari segi umur seseorang tapi dalam politik pun ada akil baligh juga. Orang yang lompat parti dan masuk parti politik lain adalah mereka yang tidak akil baligh dalam politik," katanya.
Menteri Besar Kelantan itu mengakui perbuatan itu menjadi amalan biasa dalam politik sekarang dan menurutnya malah di kalangan pemimpin PAS sendiri pernah berlaku keadaan sebegitu ketika di peringkat awal kerana masih belum mengenali perjuangan politik Islam sebenar parti itu.
Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas melancarkan program JPM Super Drive Challenge KB 2010, di Stadium Sultan Muhammad Ke-IV, di sini hari ini, ketika diminta mengulas keputusan anggota Parlimen Wangsa Maju, Wee Choo Keong, mengumumkan keluar daripada Parti Keadilan Rakyat semalam.
Mengenai langkah PAS menubuhkan Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) sebagai sayap baru kepada parti itu, Nik Abdul Aziz berkata langkah itu bukan bertujuan menyingkirkan DAP daripada pakatan pembangkang.

"Malah, kita cuba mendekatkan masyarakat bukan Islam melalui DAP dan usaha yang dilakukan PAS ternyata berhasil di mana ramai kalangan bukan Islam, khasnya masyarakat Cina boleh menerima Islam sebagai asas perjuangan PAS," katanya.
Pengerusi Lujnah Perpaduan Nasional PAS Pusat Dr Mujahid Yusoff Rawa berkata DHPP sebagai sayap baru parti itu akan dilancarkan oleh Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada 23 Mei ini.
Bernama

suara-keadilan


Share

1 ulasan:

  1. Salam,
    1.Yang nik aziz lupa cakap ialah anwar yang tak akil baliq..ya le dia ketua geng 16 sept....

    2.Yang ana sedih dan terkilan...nik aziz pun sokong masa tu...dia tak akil baliq juga ke !!!

    3.Tu la bezanya politik PAS dgn Politik ISLAM...semua tahu dalam ISLAM halal tetap halal...HARAM tetap HARAM...

    adibeta,
    kubang keroan,kelantan

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive