Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, Oktober 29, 2010

Anwar ulang alik dari KL ke Galas setiap hari


GUA MUSANG - Walaupun perlu berada di Mahkamah Tinggi, Kuala Lumpur setiap hari bagi mengikuti kes liwatnya, namun tidak mematahkan semangat Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk tiba di Galas sehingga 4 November ini.

Ahli Parlimen Permatang Pauh itu berkata, pihaknya tidak akan tertipu dengan mainan politik pihak lawan yang mahu membataskan pergerakan beliau untuk membantu Pas di Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Galas.

Menurutnya, beliau akan terus berjuang walaupun terpaksa berulang alik setiap hari dari Kuala Lumpur ke Gua Musang untuk menghadiri ceramah perdana sehingga 3 November ini.

”Walaupun selepas (ceramah) ini saya perlu kembali hadir ke mahkamah pagi esok, esok selepas selesai urusan di mahkamah, saya akan terus ke sini semula.

”Jangan kita tertipu dengan mainan mereka, semoga kemenangan berpihak kepada kita pada 4 November nanti,” katanya ketika menyampaikan ucapan di ceramah perdana Kampung Kerinting, kelmarin.

Dalam ceramahnya, Anwar menggesa pengundi DUN Galas menolak kepimpinan Barisan Nasional (BN) yang dilihat suka menjadikan isu perkauman sebagai pendebatan mereka.

“Beza Pakatan Rakyat (PR) dan UMNO ini besar, kita walaupun mempunyai perbezaan kaum dan agama kita tidak nafikan perkara itu tetapi UMNO gunakan ia sebagai alat untuk menghina kaum lain.

“Bagi PR, kita anggap semua sebagai rakan dan kita tidak hukum sesiapa kerana warna kulit, dalam PR, Melayu, Cina dan India semua sama sahaja. Kita jaga kebajikan semua dan kita tolong semua,” katanya.

Anwar berkata, pengundi di Galas perlu memilih Dr Zulkefli sebagai wakil rakyat memandangkan beliau mempunyai pengaruh dan sentiasa berkhidmat kepada rakyat.


SH



1 ulasan:

  1. butuhlah... kaki jubur....kaki penipu.... pengkhianat.... pi mati lg bgs....

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive