Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Sabtu, Oktober 30, 2010

Nak makan daging Kijang atau Rusa malam ni?



Pertarungan merebut Piala Malaysia bakal berlangsung malam ini.Lagi sekali pertembungan antara Kelantan dan Negeri Sembilan.Ibarat ulangan perlawanan akhir 2009.

Kelantan yang dikenali sebagai skuad kijang,manakala lawan yang bakal digomonya pula digelar skuad rusa.Sama cantik sama padan pertemuan ini,bagai sirih pulang ke gagang,bagai sms pulang ke handphone.

Antara kijang dan rusa,yang mana bakal rebah dan dikorbankan malam ini? Jika yang kalah akan dijadikan gulai,semestinya ribuan penonton menanti penuh debar samada mereka akan merasa gulai daging kijang atau rusa pada malam ini.Kedua-duanya sedap dan menyelerakan.

Undian blog ini menunjukkan kijang menjadi pilihan untuk menang berdasarkan pungutan undi 78% memilih Kelantan.Namun bagi penulis pula,skuad yang diramalkan kalah pada malam ini ialah kijang.Bukan kerana penulis seorang penyokong skuad rusa dan bukan juga kerana daging kijang lebih sedap daripada rusa tetapi berdasarkan rekod perlawanan samada dalam liga ataupun sepanjang peringkat awal Piala Malaysia.Skuad rusa lebih konsisten.Selain dari itu,rusa juga mempunyai tanduk yang berbisa berbanding kijang. kehkehkeh!!!Namun untuk merealisasikan ramalan ini rusa harus sentiasa berwaspada kerana kijang mempunyai otak yang cerdik dan mampu mengelak daripada digulai.


Penyokong pasukan masing-masing sudah memenuhi perkarangan Stadium Bukit Jalil sejak awal pagi tadi.

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive