Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, Oktober 15, 2010

Kaki bogel lupa tutup pintu rumah didenda

AYER KEROH - Gara-gara berbogel tanpa menutup pintu kediamannya, seorang pemuda didenda Mahkamah Majistret di sini, semalam, selepas mengaku bersalah mempamerkan tubuh badannya kepada seorang pelajar perempuan institut pengajian tinggi (IPT), bulan lalu.

Tertuduh, Teh Zhi Yong, 28, mengaku bersalah selepas faham pertuduhan dibaca jurubahasa mahkamah di hadapan Majistret Mohd Fairuz Johari.

Berdasarkan pertuduhan, Zhi Yong yang tinggal di rumah sewanya di Apartment Jayamuda dengan sengaja mempamerkan tubuh badan dalam keadaan berbogel kepada Hasliza Mokhtar, 23, pada 27 September lalu, kira-kira jam 8 pagi.

Zhi Yong didakwa mengikut Seksyen 14 Akta Kesalahan Kecil yang boleh didenda tidak lebih daripada RM100 jika sabit kesalahan.

Mohd Fairuz sebelum menjatuhkan hukuman meminta tertuduh mengubah sikap dan berjanji tidak akan mengulangi perbuatan memalukan itu.

“Kenapa awak nak bogel, tak boleh ke pakai seluar pendek atau sekurang-kurangnya tuala walaupun di dalam rumah dan kenapa awak tak tutup pintu, tak malu ke dengan orang yang lalu-lalang di hadapan rumah awak?” katanya.

Jawapan ‘lupa menutup pintu’ yang keluar daripada mulut tertuduh menyebabkan orang ramai termasuk majistret tersenyum dan ketawa.

Mohd Fairuz kemudian menjatuhkan hukuman denda maksimum RM100 terhadap tertuduh atau satu bulan penjara jika tidak membayar denda.

Berdasarkan fakta kes, pengadu (Hasliza) yang mahu ke kelas melihat tertuduh baring dalam keadaan bogel di lantai rumahnya.

Pengadu mendakwa perkara sama sering berlaku dan tertuduh sengaja membuka pintu rumahnya apabila dia dan rakan lain melalui pintu hadapan rumah.

SH


KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive