Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, Oktober 14, 2010

Ulama Muda Umno Bising Isu Munajat Royalti Minyak Tapi Membisu Konsert Artis Gay


KUALA LUMPUR 14 Okt - Ulama muda Umno yang baru-baru ini menegur kerajaan negeri Kelantan berhubung misi Munajat Royalti Minyak yang dianggap sebagai pembaziran akhirnya membisu dalam isu konsert artis gay, Adam Lambert yang akan mengadakan persembahannya di Stadium Bukit Jalil malam ini.

Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar berkata ini merupakan sumbangan ulama muda yang menyertai Umno yang telah memberikan nasihat kepada pimpinan Umno-Barisan Nasional tentang cara-cara untuk menang dalam Pilihan Raya Umum akan datang.

"Saya ucapkan tahniah kepada ulama-ulama muda ini yang telah berjaya me'reform' dan memperkasakan Umno-BN dengan cara membawa masuk budaya kuning yang tidak sihat ini ke dalam negara," sindir beliau ketika ditemui Suara Keadilan.

Sebelum itu, seorang ulama muda Umno, Fathul Bari Mat Jahya yang juga anak bekas Mufti Perlis dalam kolumnya di dalam sebuah portal web berita menyifatkan tindakan kerajaan Kelantan yang memfailkan saman royalti sebagai zalim.

Beliau turut mempersoal tindakan kerajaan negeri yang sedang mengumpulkan dana sebanyak RM400,000 untuk misi munajat tersebut.

Katanya, wang tersebut sewajar digunakan untuk program-program ilmiah seperti mengingatkan masyarakat tentang pentingnya akidah, memperkenalkan sunnah dan bahaya bidaah.

Namun begitu, kata Mahfuz, ketika kebanyakan rakyat membantah kehadiran Adam Lambert, ulama muda Umno ini gagal menjalankan tanggungjawab mereka menasihati Umno-BN khususnya Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berkaitan isu akhlak dan moral serta bahaya budaya songsang kepada golongan anak muda di negara ini.

SK

2 ulasan:

  1. bukan setakat GAY, malahan YAHUDI pula tu! :(

    BalasPadam
  2. Program macam ni lah puak-puak umno suka.......lagi kita tentang lagi depa buat.....
    Jenis malaun...bagung.....jibauk.....haramjadah!!

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive