Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, Disember 28, 2012

MASJID UNIVERSITI MULTIMEDIA BILA NAK JADI BESAQ?

GUA RASA DAH LEBIH 10 TAHUN MASJID NI SESAK BILA SOLAT JUMAAT
TAKDAK KA PERANCANGAN NAK BESAQKAN?
KAT SINI KHUTBAH DALAM BAHASA INGGERIS BEB
JEMAAH PULAK PELAJAR INTERNATIONAL TUH
TAPI TERPAKSA SOLAT ATAS RUMPUT
HARAP KERAJAAN AMENO BN DAPAT TENGOK MASALAH NI
KAH! KAH! KAH!


19 ulasan:

  1. ok lah tu selagi tak ada.. ade aku pg dkt2 pantai timur, msjid nya lagi uzur2.. tak der pulak aku nak salah kan pemerintah...

    BalasPadam
  2. Student di ambil makin bertambah tentulah lagi tambah untung... tak mampu kah nak besaqkan masjid? Jgn hanya nak menggemukkan poket je, kemudahan pun perlu nak jaga!

    BalasPadam
  3. masjid penuh time semayang jumaat ja.. cer tengok semayang waktu... nak tengok penuh semayang suboh??? harusssss...

    BalasPadam
  4. malu umat islam ada masjid tapi x sempurna dikerjakan dalam keadaan daif dan kotor... lainlah negara miskin.. Malaysia kaya ma... blh plak sembahyang kat tangga.. kalu sembahyang raya x pa..

    BalasPadam
  5. Apa masalahnya sembahyang atas tangga??? Kalau pergerakan terbatas, sembahyang duduklah..

    BalasPadam
  6. Alhamdullillah !

    Dapat kita umat Islam perhatikan masjid di penuhi dengan umat Islam sholat.

    Banyak masjid2 dan surau2 di tinggal kosong di kampong juga bandar besar terutama sholat waktu, nak dapat satu saf 5 umat pun agak sukar.

    Lebih baik kecil masjid nya tetapi ramai umatnya, lebih baik jika seluruh umat Islam sholat Jemaah setempat.

    Lagi afdhal....

    BalasPadam
  7. Nasib baik cuaca cerah. Kalau hujan camne? Nk besarkn masjid pun berkira? Aku tgk taman2 ilmu tu skg makin besar tp masjidnya dari dulu cmtu gak. Sama jugak dgn taman2 tu time dkt2 final je ramai. Hari2 len lengang je. Yg sentiasa ramai tu sana kt kedai2 mamak.

    BalasPadam
  8. Masjid di universiti lain semuanya besar-besar malang sekali masjid di Universiti Multimedia hanya bersaiz sebuah surau. Keadaan menjadi sesak setiap kali Jumaat kerana di sekitar kawasan MSC Cyberjaya,tiada masjid sepertimana mewahnya masjid di Putrajaya yang ada banyak masjid besar walaupun berdekatan antara satu dengan yang lain.

    Persoalan jemaah tidak penuh semasa solat waktu tidak sepatutnya dijadikan alasan untuk tidak membina masjid yang besar.Jika persoalan itu dijadikan alasan,tak payahlah bina masjid kerana pada solat waktu biasanya di masjid2 ada 10 orang jemaah,cukup dengan bina sebuah bilih saja...kah! kah! kah!

    BalasPadam
  9. Masalahnya bukan Surau MMU kecil atau besar tetapi di Cyberjaya tak ada masjid. Jemaah Jumaat di Surau MMU juga terdiri drp pekerja2 Islam di Cyberjaya ie bukan hanya pelajar MMU. Itu sebab Surau tu sesak setiap Jumaat.

    BalasPadam
  10. Pi sembahyang jumaat kt surau bomba cyberjya.hampa tau ka tokey cyberjya ni sapa?MKLand ni sorry ckp memang sembelih cukup2 janji kaya kenyang kt dunia.

    BalasPadam
  11. jgn kata kat MMU je, kat BOMBA pun sama sesak..dan kedua-duanya masih TARAF surau je..masalah utama adalah CYBERJAYA TIADA masjid..

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive