Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, Disember 20, 2012

Pemimpin Ikhwan al-Muslimi Doakan Kejayaan PAS Pada PRU-13


KAHERAH - Kemenangan kepada Islam hanya akan tiba apabila seseorang muslim itu menepati ciri-ciri seorang hamba dan menjadi menjadi hamba Allah dalam konteks yang sebenarnya.

"Jadilah seorang hamba Allah yang sebenar-benarnya, bila kita telah menepati ciri-ciri seorang hamba, Allah akan mengurniakan kemenangan kepada kita,"ujar Mantan Mursyidul Am Ikhwan al-Muslimin Sheikh Mehdi Akif.

Beliau berkata demikian ketika meraikan kunjungan rombongan Misi Yayasan Amal Malaysia ke Gaza yang singgah di Kaherah pada 15 Disember lalu.

Sheikh Mehdi Akil, 75 tahun, pernah menghadapi mehnah keluar masuk penjara dalam perjuangan dan dakwah Islam bersama Ikhwan al-Muslimin di Mesir.

Beliau adalah aktivis dan tokoh Ikhwan yang pernah berkhidmat sebagai Setiausaha kepada empat orang Musryid Am Ikhwan antaranya Syeikh Mustafa Masyhur.

Beliau menambah, bahawa kemenangan sebenarnya adalah milik Allah, sementara tanggungjawab kita sebagai umat Islam adalah menunaikan kewajipan, melaksanakan apa yang diperintahkan dan meninggalkan apa yang dilarang.

Di dalam kunjungan itu juga, ahli rombongan misi bantuan ke Gaza telah diberikan penjelasan oleh kakitangan Ibu Pejabat Ikwan al Muslimun berkaitan dengan peristiwa serangan yang telah dilakukan oleh golongan penentang yang mengakibatkan kerosakkan dan kecederaan kepada kakitangan bertugas.

Sementara itu, rata-rata pemimpin Ikhwan yang ditemui menyatakan, mereka mengikuti secara dekat perkembangan politik di Malaysia serta mendoakan kemenangan kepada Parti Islam Semalaysia (PAS) di dalam pilihanraya umum akan datang.

Mereka menyifatkan, kedatangan rombongan Yayasan Amal dari jauh semata-mata untuk membantu saudara seagama di Gaza adalah suatu perasaan yang hebat lantaran kita adalah ummat yang satu. Dengan kesatuan kita ini di atas dasar aqidah yang satu, kita akan menjadi ummat yang hebat.

Turut sama dalam rombongan misi Yayasan mal itu adalah Pengarah Jabatan Penerangan PAS Terengganu Ustaz Wan Sukairi Wan Abdullah dan Setiausaha Jabatan Pilihanraya PAS Terengganu, Ustaz Mohd Soud Said.

BO


KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive