Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, Disember 20, 2012

SEMUA SAMAN AES MESTI DIBATALKAN


JIKA NAJIB MASIH BERMIMPI UNTUK JADI PM SELEPAS PRU13,BELIAU PERLU MEMASTIKAN SEMUA SAMAN AES MESTI DIBATALKAN,SEMUA KAMERA AES MESTI DITURUNKAN SEBELUM PRU13 WALAUPUN TINDAKAN INI HANYA SEKADAR MEMASTIKAN MIMPI JADI KENYATAAN....KAH! KAH! KAH! KAH! KAH! KAH!


Kase mahu semua saman AES dibatal

SHAH ALAM - Pengerusi Jawatankuasa Anti Saman Ekor (Kase), Datuk Mahfuz Omar mempertikaikan tindakan kerajaan menyerahkan keputusan untuk membekukan semua prosiding kes saman Sistem Penguatkuasan Automatik (AES) kepada Peguam Negara.

Pada masa yang sama kata beliau, kerajaan seharusnya membatalkan kesemua notis saman yang telah dikeluarkan, bukannya hanya menggantung sementara meneliti aspek-aspek perundangan dan teknikal yang dipertikaikan.

"Sepatutnya bukan menggantung tetapi menangguhkan semua pelaksanaan AES.

"Ini menunjukkan pihak kerajaan menggunakan badan perundangan untuk bermain politik pilihan raya bagi menyelamatkan maruah dan membersihkan imej Kerajaan Barisan Nasional yang tercalar," katanya kepada Sinar Harian Online ketika dihubungi.

Beliau yang juga Naib Presiden Pas berkata apabila prosiding mahkamah itu digantung, sepatutnya saman lebih 300,000 yang telah dikeluarkan itu juga harus dibatalkan.

"Bila semua pelaksanaan penguatkuasaan AES ditangguhkan, dengan sendirinya saman itu hendaklah dibatalkan," katanya.

Dalam pada itu beliau mendakwa pelaksanaan AES dilihat bukan untuk mengurangkan kemalangan, sebaliknya menjadi sumber pendapatan baru kepada kerajaan dan untuk kepentingan syarikat-syarikat kroni mereka.

Sehubungan itu, beliau akan menemui Peguam Negara dan menteri bertanggungjawab dalam masa terdekat bagi mendapatkan gambaran sebenar penggantungan itu dilaksanakan sekali gus mendesak supaya sistem AES ini tangguhkan serta-merta.

"Kita akan gemblengkan pelbagai pihak yang menyedari bahawa penggantungan ini ialah permainan politik pilihan raya, tak sepatutnya bebanan rakyat dipolitikkan untuk mendapat kuasa," katanya.

Lewat petang semalam, Pejabat Peguam Negara mengarahkan supaya semua prosiding kes saman melalui Sistem Penguatkuasan Automatik (AES) digantung.

Bagaimanapun jabatan itu menegaskan saman melalui AES yang dikeluarkan oleh Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) adalah sah.



SH

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive