Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, Disember 25, 2012

TV3 Suku... Stesyen TV Haprak...!!!!



Entry kali ini adalah entry malas dari gua... hahahaha... sebabnya gua kopi tarik cow.. cow... dari SIM Groups. Yang pasti ayat2 power kat bawah tu bukannya dari gua tauuuu.... hahaha..., Lu orang layan jelah kat bawah tuuuu...


Kita semua tahu bahawa buletin utama ialah buletin fitnah bila ia membabitkan story mengenai pembangkang. Hampir 99.9 % isu yang di up kan di BU ialah citer2 fitnah terhadap lawan politik. 0.1% yang benar ialah cuma sebutan mereka je.. yang lain2 semuanya fitnah2 belaka.

Kalaupun ada isu yang benar mereka akan tokok tambah buat sedapkan citer. So sama la juga akhirnya isu tue jadi tak benar dan berunsurkan fitnah. Yang aku heran pembaca2 tv3 baca berita macam takde perasan takut dan malu kepada Allah swt.

Bila bercerita pongpang2 pasal islam.. pasal akidah tetapi aurat pembaca pun tak bertutup dengan rambut perang, cukur kening.. takde ke rasa malu? Tak terdetik ke dalam hati.. err aku kutuk2 orang tapi aku..? Aku fitnah2 PR tapi aku..?

Ka setiap kali solat korang minta ampun, minta maaf sebab cari rezeki cara begini? Ka korang tetap mempertahankan kesalahan korang atas nama arahan bos? Ka korang memang benak sangat sampai tatau benda tue fitnah? Jangan nak temberang weh. Jangan. Korang diberikan hak oleh Allah swt 100% untuk cari kebenaran. Ko boleh bertanya, kaji, siasat dan analisis mana yang salah dan mana yang betul.

Sama seperti Allah swt berikan kbsb untuk mencari kebenaran, pembaca berita tv3 juga tak pernah kurang waima 1% pun dari kami. Korang boleh mendapatkan kebenaran. Tetapi kenapa korang tak nak mencari kebenaran dan tegar sebarkan penipuan dan kepalsuan?

Usah kata pembaca berita bahkan seluruh unit buletin utama bersekutu membaca fitnah setiap malam di tv3. Bayangkan satu fitnah yang ko baca, jika ia membawa effect yang negatif.. macam mana korang nak repair?

Macam mana nak amend dan betulkan keadaan yang dah rosak akibat sebaran fitnah oleh korang? Kita neh hidup selama2nya. SELAMA-LAMANYA. Bukan di dunia je. Sampai ke alam akhirat sana kita hidup. Dalam kubur pun kita hidup. Yang penuh dosa akan disiksa. Maaf cakap, kami di kbsb bukan nak kata kami lebih baik dari anda sampai nak nasihat bagai neh tapi at least kami tak sebarkan benda fitnah.

Lepas tue nak berdepan dengan Allah swt lagi.. mangsa2 fitnah lagi.. tak rasa takut ke weh pembaca berita tv3? Tak pernah terfikir ke persoalan2 seperti neh? Ka korang rasa ia remeh sangat untuk difikirkan? Ka korang rasa korang memang tak buat salah langsung? Tak pernah ka rasa sedih ka simpati ka menyesal ka apa ka kepada mangsa2 fitnah korang?

Agak2 korang macam mana la ek time nyawa dicabut.. korang nak react terhadap flashback satu persatu amalan fitnah korang terhadap orang lain ekk? Agak2 korang boleh tak korang bayar mangsa2 fitnah korang dengan wang gaji yang korang dapat dari tv3?

Kalau la aku jadi korang.. which is aku tahu aku takan jadi. Sebab tue aku disini, korang di sana. Aku fikir aku tak boleh hidup dengan dosa2 menfitnah orang. Mesti stress gila babi. Hari2 sebarkan fitnah ke atas pembangkang.

Hatta benda tu terang2an fitnah dan terbukti pun korang still sebar tanpa rasa ragu.. punyalah liat hati korang dalam memahami kenapa Allah swt mengecam perbuatan fitnah. - Acik

p/s: KBSB tu menatang apa eekkkkk.... gua pun tak paham, yang gua tau mamat nih tepek cow..cow... TV3 Suku "Penyampai Fitnah dan Dakyah umno"... hahahaha.... BOIKOT TV3 Suku...!!!!!

ikutsukaakuisa

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive