Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Sabtu, Disember 01, 2012

Betoi Ka UMNO Rancang Huruhara Jika Kalah PRU13 Nanti?

Boleh dikatakan saban hari Mahathir membuat kenyataan fitnah, adudomba dengan tujuan rakyat menolak Pakatan Rakyat. Ketakutan dan tekanan jelas terbayang di wajah beliau sekiranya Pakatan Rakyat menang dalam PRU13 kelak, maka direkaciptanya ayat-ayat palsu bahawa pembangkang akan buat huruhara jika kalah nanti.

Pembangkang akan mengamuk dan buat demonstrasi besar-besaran dijalanan jika tidak dapat ke Putrajaya kelak sedangkan apa yang berlaku ialah UMNO mengamuk dan buat huruhara serta demonstrasi di Selangor, Pulau Pinang, Kelantan dan Kedah bila dah kalah manakala dinegeri-negeri lain yang Pakatan Rakyat tidak pula pembangkang buat huruhara akibat kekalahan pada PRU12 lalu.

Mereka buat fitnah, hasut rakyat dengan berbagai tuduhan palsu yang akhirnya memakan diri sendiri. Dalam Perhimpunan UMNO yang sedang berjalan sekarang, Shahrizat, Ketua Wanita UMNO mendakwa akan berlaku huruhara termasuk 13 Mei jika UMNO kalah dalam PRU13 nanti. Shahrizat kata kuasa Melayu akan hilang jika UMNO kalah PRU13 nanti. Ini membuktikan bahawa UMNO sedang merancang untuk membuat huruhara dalam negara jika mereka kalah dalam PRU13 nanti.

Mahathir kata pembangkang yang akan buat huruhara jika kalah, Shahrizat pula kata UMNO akan buat huruhara jika kalah, mana satu yang betul? Yang betul ialah apa yang Shahrizat cakap itulah berdasarkan fakta dan apa yang dilakukan oleh puak UMNO di negeri-negeri yang diperintah oleh Pakatan Rakyat sekarang ini.

Apa yang jelas kenyataan Shahrizat untuk menggambarkan kebimbanganya jika UMNO kalah maka perbicaraan kes RM250juta itu menjadi lain pula, beliau dan keluarganya tidak akan terlepas.
Bimbangnya beliau sama seperti bimbangnya Mahathir terhadap nasib dirinya dan keluarganya seandainya Pakatan Rakyat berjaya ke Putrajaya kelak. Mereka bukanya bimbang akan nasib orang Melayu dan nasib negara.

Sedarlah wahai UMNO, ahli kamu hanyalah tak sampai 13% pun dari keseluruhan rakyat Malaysia ini, kamu puak minoriti sahaja. Yang akan hilang kuasa hanya Melayu UMNO dari untuk terus menyamun dan menipu rakyat. Kuasa majoriti orang Melayu tetap akan kekal jika PR menang PRU13 nanti.

Setelah berbagai fitnah dilemparkan terhadap pembangkang dan pelbagai ugutan dibuat terhadap rakyat supaya menyokong UMNO tetapi tidak berhasil, kini peristiwa 13 Mei pula digunakan. Mereka nak kata jika UMNO kalah pada PRU13 nanti negara akan dikuasai oleh Komunis dan Zionis, tidak munasabah pula sebab Komunis dan Zionis itu adalah sahabat UMNO.

Pendedahan bekas Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan akan campurtangan Menteri Dalam Negeri akan urusan polis selama ini membuktikan bahawa segala tuduhan pembangkang selama ini adalah betul dan tepat. Tidak mustahil dan ada kemungkinan besar keganasan polis dalam Himpunan Bersih dulu adalah arahan dari Hishamuddin walaupun tanpa persetujuan dan restu dari Ketua dan Pegawai tertinggi polis.

Ini juga membuktikan campurtangan pemimpin tertinggi UMNO terhadap mahkamah/kehakiman, Jabatan Peguam Negara, SPRM, SPR, IPTA dan lain-lain agensi kerajaan adalah benar sejak zaman Mahathir lagi. Agensi-agensi ini diperkudakan sepenuhnya oleh UMNO untuk kepentingan mereka tanpa memperdulikan bantahan dan nasihat dari Pengarah, Ketua atau pegawai tertinggi dari agensi-agensi tersebut. Patutlah pemimpin UMNO ini boleh bebas buat apa saja dalam negara dan kebal kerana semua agensi-agensi penguatkuasa dan sebagainya dipaksa tunduk dengan arahan Menteri dari kalangan UMNO/BN.

Persolanya! Apakah rakyat masih rela dan redha untuk duduk dibawah pemerintah UMNO yang seperti ini lagi? Rakyat bawahan curi satu tin sadin dikejar sampai ke lubang cacing dan dipenjarakan bertahun-tahun.

Anak-anak kita tidak bayar PPTN sebab tidak punya wang akibat belum bekerja juga dikejar seperti penjenayah. Rakya miskin yang tidak punya tanah, buat rumah menumpang ditanah kerajaan dihalau seperti haiwan. Tetapi pemimpin UMNO mudah sahaja sapu wang rakyat beratus juta, pinjam bank juga beratus juta tanpa perlu dibayar, ambil tanah kerajaan menjadi milik anak beranak mereka, tiada langsung diambil tindakan.

Walaubagaimana pun kita ucap terima kasihlah kepada Shahrizat kerana sudah membocorkan perancangan Melayu UMNO untuk mencetuskan 13 Mei jika mereka kalah dalam PRU13 nanti. Ucapan ini di buat dalam Perhimpunan UMNO, oleh Ketua Wanita UMNO dan tidak ada kedengaran pun bantahan atas ucapan itu dibuat oleh pemimpin dan perwakilan UMNO. Maka kita anggap itu adalah suara UMNO dan dipersetujui oleh semua yang ada dalam PWTC ketika itu.

Cuma ingin kita beri ingatan dan amaran bahawa selepas UMNO kalah nanti semua agensi kerajaan seperti polis, pendakwaraya, tentera dan sebagainya tidak lagi akan mengikut telunjuk UMNO, jadi jika berani sangat nak tunjuk ganas, mencetus huruhara, silakanlah. Yang pasti kamu semua akan diambil tindakan dan parti kamu yang di katakan Parti Keramat itu walaupun yang selayaknya dipanggil “Parti Maksiat atau Parti Pengkhianat” akan diharamkan terus dan untuk selama-lamanya dari bumi Malaysia ini.

Ingat tu! Cuma kita risau jika penjara tidak muat untuk mereka nanti. Tak mengapa kerana kandang khinzir banyak yang kosong. Wallahualam.

pencacai-semalaysia



KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive