Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, April 30, 2009

NIZAR: PR TIDAK AMAL DISKRIMINASI



Pakatan Rakyat (PR) tidak pernah mengamalkan diskriminasi dalam memberikan bantuan kepada golongan tertentu sebaliknya bantuan diberikan kepada semua yang layak.

Ahli Parlimen Bukit Gantang, Datuk Seri Ir Mohammad Nizar Jamaluddin berkata, sepanjang 11 bulan menerajui Perak, PR memberikan pelbagai bantuan dan sumbangan kepada rakyat seperti pemberian air percuma, sumbangan kepada anak-anak yang berjaya memasuki universiti dan sebagainya.

Menurutnya, sepanjang Barisan Nasional (BN) menerajui Perak, rakyat dibiarkan merempat dan hidup dalam kemiskinan serta memilih orang tertentu untuk diberikan bantuan.

“Mereka tidak membantu rakyat dan membiarkan rakyat hidup miskin kerana mereka menyokong Pas dan tidak menyokong parti mereka.

“Hari ini politik baru Malaysia kita tidak boleh ambil politik perkauman dan Islam menentang perkara itu,” katanya ketika berucap pada Ceramah Perdana Situasi Politik Semasa di Markaz PAS Teluk Intan, Padang Tembak.

Menurutnya, kemenangan beliau di Bukit Gantang pada Pilihan Raya Kecil lalu sebenarnya memberitahu BN bahawa rakyat Perak sebenarnya mahu Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak dibubarkan.

Beliau berkata, rakyat di Bukit Gantang sebenarnya mewakili seluruh rakyat Malaysia yang menolak UMNO dan BN serta menyatakan bahawa mereka tidak mahu lagi politik perkauman.

Menurutnya, UMNO sanggup merampas hak rakyat dan tidak pernah mengambil tahu sama ada perbuatan mereka itu halal atau haram.

Nizar berkata, UMNO langsung tidak menghormati Speaker dan melanggar peruntukan undang-undang sesuka hati dengan menentukan sendiri kerajaan mereka tanpa mengira pandangan demokrasi rakyat.

Menurutnya, UMNO juga membuktikan bahawa pemimpin mereka terlibat dalam rasuah, malah masih memegang jawatan tertentu walaupun sudah terbukti terlibat dalam politik.

Beliau berkata, Pas mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua petugas yang bertungkus-lumus membantu merayu undi dan kempen sehingga berjaya memenangi kerusi Parlimen itu.

Menurutnya, semua pihak harus bersyukur di atas kemenangan ini dan selain itu perlu muhasabah diri kepada Allah dengan meminta keampunan supaya segala tindakan yang dibuat direstui.

Penyokong PR mendengar ceramah perdana yang disampaikan Nizar di Markaz Pas Teluk Intan. -sinarharian

1 ulasan:

  1. Assalamualaikum,
    Alhamdulillah, kita mendapat pemimpin dari kalangan orang orang yang bertaqwa.Semoga Allah memberkati perjuangan PAS.

    Anak Bumi

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive